L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Bioaccez obre una filial a Dinamarca i s’expandeix pels països nòrdics

L’empresa tecnològica s’ha especialitzat en sistemes de protecció i control en l’àmbit laboral

Fa quatre anys que Bioaccez va començar a treballar en el projecte de construcció d’una línia de metro a Copenhaguen, a Dinamarca. Un cop es va acabar aquesta va continuar treballant-hi en dues línies més, “una més petita”, explica el responsable de l’empresa, Ramon Parladé. I des de fa uns mesos han optat per tenir-hi una filial. I és que han guanyat el concurs per treballar en la construcció d’una nova línia de metro, al sud de la ciutat, en la qual estaran entre tres i quatre anys. La construcció la porten a terme una empresa francesa i una d’alemanya “i nosaltres estem contractats per l’empresa francesa”, diu Parladé. La seva feina és la de nodrir els treballadors que fan aquestes grans obres de tots els sistemes de seguretat, com ara el control d’accés, la localització dels treballadors dins els túnels, sistemes de vigilància amb càmeres, automatitzacions, lectura de matrícules de camions… totes les aplicacions per donar “completa seguretat als treballadors”, diu Parladé. I als països nòrdics els “estàndards en aquest aspecte són molt alts, molt més que els que hi ha a Espanya”, afegeix.
I és que l’empresa també té en projecte per a les properes setmanes la participació en la construcció d’unes quantes línies de metro a Estocolm, Suècia, en un projecte que durarà entre cinc i sis anys, i, per a més endavant, també hi ha un projecte a Oslo (Noruega). Parladé es mostra content amb aquests projectes, també perquè “en aquests països s’està complint amb la inversió. De fet, no enceten les obres si no tenen els diners i es compleixen els terminis”, diu, tot posant com a exemple el que està costant acabar la línia 9 del metro a Catalunya mentre que allà “fan 17 estacions de metro de cop”. L’entrada als països nòrdics també inclou formar part del projecte de construcció d’un túnel que anirà de Dinamarca a Alemanya.
L’àmbit de l’internet de les coses és on es concentren segons el seu pla de desenvolupament. Estan treballant en nous sensors que tindran una durada més llarga en el temps i també fan aplicacions d’intel·ligència artificial per “donar al màxim de seguretat als treballadors”. No es tracta només d’aplicar sensors sinó que “puguem saber a quin treballador que està al costat d’una màquina afecta qualsevol moviment”. Sistemes com aquests ja s’estan aplicant en la construcció de la línia ferroviària entre Lió i Torí, on participen.
Amb una facturació que s’apropa al milió d’euros, l’empresa manté una plantilla fixa de sis persones, “tot i que a vegades, en funció dels projectes, hem arribat a ser deu”, diu Parladé, que tot i que reconeix que és conservador en aquest aspecte explica que els costa trobar gent formada en el seu àmbit i que estigui disposada a viatjar, perquè la feina “és majoritàriament a altres països. A Espanya hem fet alguns projectes a Galícia, però tota la resta, sobretot pel que fa a la inversió pública, està aturat”, diu.

Dotze anys i mitja dotzena de treballadors
Bioaccez va néixer fa 12 anys de la mà de Parladé i dues persones més. Des de l’inici es va internacionalitzar però va tenir el seu primer contacte amb els països nòrdics, en concret amb Finlàndia, amb una missió impulsada per la Generalitat. Itàlia va ser un dels països on va entrar més aviat, en concret a Nàpols, on va servir tags per a la flota d’autobusos de la ciutat. L’any 2009 va entrar a l’accionariat de Bioaccez, de forma minoritària, l’empresa de material elèctric i domòtica Simón. Ara són mitja dotzena de treballadors.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 154 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't