QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

“Cap queixa és insignificant”

El Síndic de Vic presenta un informe anual amb menys casos atesos i en què valora l’atenció presencial i escoltar el ciutadà

Des d’un home amb visió reduïda que va caure després d’entrebancar-se amb el mobiliari urbà i reclama que li paguin les ulleres fins a una família que fa quatre mesos que no té gas a casa a causa d’una reparació a la façana i no sabia on demanar ajuda. Aquests són alguns dels 92 casos que el síndic de Vic, Joan Sala, ha hagut d’atendre al llarg del 2021. En concret, a la seva oficina hi han arribat 74 queixes i ha hagut de fer 18 assessoraments, situacions en les quals no té competències però pot oferir informació. Sala va desgranar la seva activitat davant del ple aquest dilluns, tot remarcant que més enllà de les xifres “ha de servir per trobar sentit a la tasca que tinc encomanada”. I és que el 2021, els casos atesos van disminuir respecte als anteriors, en un any encara molt marcat per la pandèmia. De fet, la covid-19 va tocar de ple a Joan Sala, que no va poder fer les seves funcions durant gairebé tres mesos.

Pel que fa a la tipologia de consultes que ha rebut el síndic, el gran gruix pertanyen a l’àmbit del benestar social, l’habitatge i la família (25), mentre que en la parcel·la de la mobilitat (23) hi ha hagut una reducció de 12 casos. Sala també va comentar que durant el 2021 no li havia arribat cap queixa vinculada a la dificultat en el procés d’empadronament de nouvinguts a la ciutat. En aquest sentit va comentar que seria “injust” dir que s’ha resolt per la intervenció del síndic, però “sí que hi he aportat el meu granet de sorra juntament amb altres entitats”.

Per acabar, el síndic va remarcar que cap queixa que arriba a una institució pública “és insignificant”, tot recordant que si una persona fa el gest de reclamar o demanar ajuda “és perquè té una necessitat”. En aquest sentit va destacar la importància de recuperar l’atenció presencial, ja que els ciutadans “agraeixen parlar cara a cara amb una persona, i aquesta proximitat fa que tot sigui més senzill”. Durant la seva presentació, també va recordar que ja es torna a atendre a l’oficina ciutadana del barri del Remei els primers dimarts i dijous de cada mes a la tarda. La resta del mes atén els dilluns de 4 de la tarda a 8 del vespre i els dijous de les 10 del matí a les 2 del migdia a la planta baixa de l’ajuntament.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 188 persones.