Casa Tarradellas ha formalitzat del tot la joint venture amb la multinacional suïssa Nestlé anunciada el desembre passat per comprar Herta, empresa alemanya del grup Nestlé. Herta és l’empresa dedicada als elaborats carnis, ingredients culinaris, galetes, massa per a pizzes i aperitius del grup. Segons han explicat des de l’empresa, aquesta joint venture s’ha creat amb “l’objectiu de sumar sinergies i experiència i així continuar creixent”. Aquesta acció obre de cop les portes a la internacionalització de l’empresa de Gurb, ja que Herta és present en sis països europeus i molt apreciada per les seves masses fresques a França i Bèlgica.
El desembre passat Nestlé i Tarradellas van fer un comunicat conjunt on anunciaven la compra per part de l’empresa de Gurb d’aquesta divisió de Nestlé en el marc del pla estratègic de Nestlé de desinvertir en el sector carni. Després de l’anunci, al març, es va crear la societat Herta Foods. Ara s’ha fet el primer pas important, que és pagar el primer 30% del 60% que tindrà Tarradellas. Segons ha publicat , l’empresa de Gurb ha avançat 191,7 milions d’euros i més endavant abonarà una quantitat semblant. L’empresa es va valorar en el moment de l’acord en 690 milions d’euros. Herta va generar unes vendes de 667 milions d’euros l’any passat mentre que Tarradellas va facturar 936 milions d’euros.
Casa Tarradellas estava exportant actualment al voltant del 15% de la seva producció i feia temps que buscava la manera de posicionar-se en altres mercats més enllà de l’espanyol, on és líder, com a mínim, en el sector de les pizzes fresques. L’empresa ha optat per la compra per fer aquesta expansió i per una empresa, Herta, que compta ara encara més amb el suport d’una multinacional com Nestlé. Amb Herta Foods, Casa Tarradellas guanya fàbriques a Alemanya i França. A Espanya continuarà venent sota la marca Tarradellas i no Herta. Tot i que comptava tenir l’operació tancada durant el primer semestre de l’any, l’impacte de la Covid-19 ho ha retardat.
{{ comment.text }}