Nota de premsa de CineClub Vic
Cineclub Xic aixeca el vol amb ‘Porco Rosso’
Cineclub Xic tanca aquest diumenge l’exitós cicle dedicat al mestre japonès de l’animació infantil Hayao Miyazaki amb un dels seus títols imprescindibles: ‘Porco rosso’.
Porco Rosso és un pilot d’hidroavions a la Itàlia dels anys 30 que ha estat transformat en porc. Viu en soledat, treballa com a caça-recompenses, els pirates aeris el tenen com a principal enemic i l’estat feixista el veu amb mals ulls. El desafiament d’un pilot nord-americà serà la seva ocasió per a saldar els deutes i, potser, també per trobar l’amor.
Als anys 90 va sorgir a Ghibli, la productora de Hayao Miyazaki, el projecte de fer un curtmetratge per a una línia aèria japonesa. Aquest projecte va evolucionar fins al que avui coneixem com Porco rosso: una obra mestra del cinema d’animació a mig camí entre el cinema d’aventures, la comèdia i el drama i amb un punt de paròdia dels personatges clàssics creats per Humphrey Bogart.
Es tracta d’una pel•lícula nostàlgica i amb moments emotius que potser la converteixen en la més adulta de les pel•lícules de Miyazaki. No obstant això, es tracta d’una gran obra, imprescindible per a compartir en família.
La projecció tindrà lloc diumenge 12 de febrer a partir de les 5 de la tarda i s’emmarca dins la programació Diumenges Familiars a Vic. Tothom qui porti la postal promocional d’aquesta iniciativa obtindrà dues entrades al preu d’una.
Notes sobre el director
Hayao Miyazaki (Akebono-cho, Tòquio, 1941) Considerat el gran mestre de l’animació japonesa, va començar treballant en sèries com Lupin III i les mítiques Heidi i Marco. El 1979 va dirigir la seva primera pel•lícula, precisament basada en el personatge Lupin III, i les seves aventures a El castell de Cagliostro. Va fundar l’estudi Ghibli conjuntament amb Isao Takahata. Dins la seva filmografia destaquen títols com Kiki, l’aprenent de bruixa (1989), Porco Rosso (1992), La princesa Mononoke (1997), El viatge de Chihiro (2001), guanyadora de l’Oscar a la millor pel•lícula animada, i Ponyo (2008).
Dades d’interès
– La sessió tindrà lloc diumenge 12 de febrer a les 17.00 hores a l’Espai de Teatre i Cinema ETC, al passeig de la Generalitat, 46
– Preu de l’entrada general: 4 euros
– 25% de descompte per als socis de Cineclub
– Dues entrades al preu d’una amb la targeta promocional Diumenges familiars a Vic
Per més informació www.cineclubvic.com