QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Com s’ha d’arribar a Viladrau?

El debat sobre la reforma de la GI-520 entre Mas Vidal i el nucli urbà revifa després d’una consulta entre la població en què es va imporar el sí per només nou vots

Amagat enmig del Montseny, Viladrau sempre apareix després d’uns quants revolts. L’atenció en el traçat de la carretera –ja sigui per la GI-543 o la GI-520– deixa poc marge per badar amb l’entorn. Si vas en bicicleta –el ciclisme està de moda–, podràs aixecar la vista però et tocarà bufar de valent per superar el desnivell que hi ha, arribis per on arribis. Revolts, desnivell i natura. Tres ingredients que per a alguns són l’essència del camí que porta fins aquest poble de bruixes, castanyes i bandolers, i per a uns altres –sobretot els que hi volen arribar de la manera més ràpida i eficient possible– és un maldecap.

L’octubre del 2018 la Diputació de Barcelona va finalitzar la reforma de la carretera de La Fullaca –la BV-5251–, i en la inauguració del nou traçat, més ampli i segur que l’anterior sense cap mena de dubte, les autoritats ja apuntaven que la Generalitat estava enllestint el projecte per millorar la GI-520: quatre quilòmetres entre l’entrada al nucli urbà del municipi i el trencant de Mas Vidal on l’estretor de la calçada complica la circulació, sobretot si et creues amb un vehicle pesant.


Consumint l’abril del 2021, el Departament de Territori i Sostenibilitat –que són els qui dissenyen la reforma i han de dotar de pressupost l’obra perquè es pugui fer–, confirmen que el projecte està en redacció, i en concret s’està avaluant la seva compatibilitat ambiental abans de posar-se a licitació. Segons el document del projecte, la reforma consistiria en una calçada d’uns set metres –similar a La Fullaca– amb dos carrils de tres metres i uns vorals de 50 centímetres a banda i banda. Entre les accions més destacades hi hauria la suavització del giravolt previ a La Solana en direcció a Vic, i l’eliminació del que hi ha uns quilòmetres més enllà, abans de la gasolinera.
Conscients que unes obres en una carretera on hi ha veïns propers aixequen expectació, el govern municipal va realitzar aquest mes de març una consulta on van participar 145 persones: 77 es van mostrar a favor de la reforma i 68 en contra. Sense ser vinculant, perquè l’obra no depèn de l’Ajuntament, sí que va evidenciar que les opinions dels qui van votar estan dividides gairebé per la meitat.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 246 persones.