Durant més de vuit dècades, han sabut transformar projectes en realitats i reptes en noves oportunitats. Amb 85 anys d’història, Construccions Dachs ha crescut al ritme d’un sector que no deixa d’evolucionar, mantenint intactes els seus valors: l’aposta per la qualitat, la confiança guanyada amb l’esforç i un ferm compromís amb cada client.
Avui, l’empresa de Torelló obre una nova etapa amb l’entrada de la quarta generació al capdavant. Lluís
Dachs comparteix el testimoni de la direcció amb David Bruguera, enginyer industrial i membre del nucli
familiar. Aquesta nova fase arriba marcada per les transformacions del món de la construcció i per les noves necessitats de l’arquitectura actual i del disseny d’interiors.
La nova etapa referma una línia d’acció amb la col·laboració de diferents professionals de l’àmbit del disseny i l’arquitectura. Des de la direcció s’aposta per reforçar processos, incorporar noves solucions i
adaptar els serveis actuals a les demandes emergents, amb l’objectiu de consolidar la posició de l’empresa i garantir-ne el creixement en els pròxims anys.
Com ha evolucionat l’empresa els darrers anys?
Lluís Dachs: L’empresa sempre ha mantingut la mateixa essència des que es va crear. Fem que la confiança dels nostres clients, la proximitat que oferim i el compromís de qualitat de cada servei siguin els protagonistes. Sempre hem fet feines de paleta, tot i que des de fa uns anys també oferim altres serveis, com la gestió de projectes claus en mà. Quan un client desitja dur a terme un projecte d’obra nova, una reforma o una rehabilitació ens encarreguem de tot, coordinant els especialistes necessaris per garantir un resultat excel·lent. Per això, Construccions Dachs ha evolucionat en una empresa de serveis integrals per a la construcció no només als nostres clients habituals,com particulars, empreses o indústries,
sinó també enginyeries, arquitectes i interioristes.
David Bruguera: Portem a terme projectes de promoció pròpia i personalitzada que inclouen tota mena de construccions com cases unifamiliars, blocs d’habitatge i naus industrials. Ens impliquem en cada detall
per garantir un resultat final que respongui plenament a les expectatives del client.
Com s’ha adaptat l’empresa a les noves necessitats del sector?
L.D.: El mercat de la construcció està evolucionant cap a la sostenibilitat, l’eficiència energètica, l’ús de
nous materials i la millora de les condicions d’habitabilitat. Ara, s’estan definint nous models d’habitatges.
Per a aquesta transició es requereix una gran capacitat d’adaptació i coneixement de normatives. Amb l’entrada de David Bruguera, amb formació tècnica i especialitzada, s’està facilitant aquesta adaptació. La seva presència facilita la coordinació amb els professionals del sector, que valoren positivament que hi hagi una persona que gestioni els projectes amb coneixement tècnic. He viscut etapes en què el mestre d’obra era qui orientava les necessitats dels clients. Avui és un conjunt de professionals que es coordinen per treballaren el projecte. Actualment, els clients, gràcies a les noves tecnologies, disposen de molta més informació de com volen el seu projecte i sovint s’incorporen a la fase inicial les figures de l’arquitecte o de l’interiorista.
D.B.: Pel que fa a la construcció actual, l’eficiència energètica i els aïllaments en són els protagonistes. Les
cases actuals incorporen noves tecnologies avançades com la domòtica, recuperadors de calor, plaques
solars, aerotèrmia, geotèrmia o sistemes per a vehicles elèctrics. Els reglaments actuals són molt més exigents que els anteriors i això fa que seleccionem amb molta cura els nostres professionals especialitzats en cada un dels projectes.
La seva manera de treballar també els ha obert mercat fora de la comarca?
D.B.: Sí, ens ha obert principalment a la província de Barcelona i la seva àrea metropolitana, i a la província de Girona. I no és només pel nostre tarannà, són els nostres clients els que, contents per les feines que els hem fet, ens obren les portes a familiars, de pares a fills. Tots ells saben que la nostra empresa és familiar i continuarem donant un servei de qualitat i podran confiar en nosaltres. Creiem que aquest és un factor molt important: som una garantia i ens esforcem perquè els nostres professionals
i especialistes siguin de proximitat. El nostre objectiu és donar servei amb la màxima agilitat.
Al llarg de tots aquests anys de trajectòria de l’empresa, què creuen que s’ha mantingut?
L.D.: El que s’ha mantingut és una manera de treballar molt clara: prioritzar sempre el servei al client i
saber-nos adaptar a qualsevol tipologia d’obra. Hem treballat en obra nova i promocions, rehabilitacions i
reformes integrals, naus i manteniments industrials, i també en obra pública. Aquesta trajectòria ens ha aportat una experiència molt sòlida, especialment en l’àmbit de la rehabilitació, on el coneixement acumulat és un valor afegit important. Tot i això, aquesta especialització no resta importància a la resta de serveis: l’experiència ens ha ensenyat a afrontar qualsevol projecte amb el rigor, flexibilitat i solvència que es necessita en cada moment.
El seu lema és “Construïm per sempre”, tota una declaració d’intencions…
D.B.: Volem posar tota la nostra experiència al servei dels clients perquè puguin fer realitat el projecte
que desitgen. La mà d’obra és cada vegada més difícil de trobar i la demanda d’habitatge continua
creixent amb poca oferta. Aquest context impulsa el sector cap a processos més industrialitzats i eficients,
un dels principals reptes que afrontem com a empresa. La nostra prioritat és saber-nos adaptar a aquestes noves necessitats sense renunciar a la qualitat i al tracte personal que ens defineix.
L.D.: Ens adaptem sempre a les necessitats del client, executem tant construcció tradicional com moderna.
Apostem per materials i estructures sòlides –una bona teulada, uns fonaments robustos i cases duradores
són el nostre segell–. Som constructors i l’experiència acumulada ens permet executar projectes amb tota mena de materials, sempre buscant el millor resultat per al client.
Donen molta importància al client…
L.D.: Per mi, el més important és començar qualsevol projecte posant-me a la pell del client. Cada família
té maneres de viure, expectatives i inquietuds diferents. Entendre tot això des del principi ens permet
donar forma a un espai que realment els representi. Sovint els costa imaginar-se el resultat només amb
plànols, per això dediquem temps a explicar, mostrar referents i resoldre tots els dubtes que apareixen.
El nostre objectiu és que se sentin acompanyats i tranquils durant tot el procés i, sobretot, en la presa de
decisions. Qualsevol construcció va molt més enllà de l’obra.
D.B.: Les visites setmanals són un pilar de la nostra manera de treballar: ens permeten que els clients, sigui
com sigui el projecte, visquin l’evolució de la seva obra i se sentin part del procés. Fem un seguiment molt proper, sigui un projecte petit o gran. Els clients saben en tot moment què i com s’està executant. Aquesta proximitat aporta transparència i tranquil·litat, que és exactament el que vol qualsevol persona que s’endinsa en una obra.