EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Contra la Covid, digitalització

Joan-Albert Garcia Moga recalca la importància de fer una bona transformació digital per superar la crisi econòmica per la Covid-19 en un nou ‘webinar’ de la UVic


29/11/2020
Vic

La Covid-19 ha suposat un canvi radical per a moltes persones i sectors que han vist com amb el pas dels dies han hagut de deixar enrere tot el que coneixien fins aleshores per adaptar-se a una situació totalment nova per a tothom. Alhora, però, la pandèmia viscuda i la posterior crisi econòmica que es perfila també suposen una oportunitat per a moltes empreses, que poden veure en la Covid-19 “l’empenta que les porti cap a dur a terme una transformació digital necessària en l’actualitat”, com afirmava el professor d’Innovació de la UVic-UCC, Joan-Albert Garcia Moga, en el tercer webinar corresponent al cicle de conferències relacionades amb l’empresa.

Garcia Moga va posar el focus, durant tota la seva ponència, en la necessitat “d’adaptar-se al canvi”, un procés que el catedràtic definia com “tot un repte ja que la situació no és precisament bona”. Segons les dades presentades pel ponent, extretes del portal Adecco, la majoria d’empreses espanyoles han patit una davallada considerable en la facturació a causa de la pandèmia, però Garcia Moga va posar èmfasi concretament en el 17,9% d’empreses que afirmaven haver-se mantingut estables o fins i tot haver crescut en la situació actual. Partint d’aquestes excepcions dins de la dinàmica generalitzada, el catedràtic de la UVic-UCC i d’EADA Business School va definir les tres línies per minimitzar l’afectació com “revisar que l’oferta existent s’adapti al client, conèixer els patrons de compra i les preocupacions dels meus clients, i, sobretot, utilitzar els canals de comunicació adequats per arribar a la clientela”.

Posant el client com a protagonista principal en la relació empresarial, Garcia Moga va desgranar “els set passos que permeten entendre què s’ha de fer per adaptar-se i entendre que l’ecosistema empresarial ha canviat”, afirmava. D’aquesta manera, dins dels elements a tenir en compte per iniciar un procés de digitalització, els primers passos es redueixen a “entendre l’entorn digital i aprendre a valorar totes les accions que fem cap a la clientela amb termes com per exemple la satisfacció del consumidor, termes que no són fàcils i que eren totalment aliens al que estàvem acostumats”, tal com explicava el catedràtic en el webinar.

Finalment, per acabar d’arrodonir la transició digital, Garcia Moga recalcava, un cop més, la importància d’apostar per “un model de negoci centrat totalment en el client, com és el cas de l’empresa xinesa Hema, un supermercat que fa un seguiment al detall dels productes pels quals s’interessa cada comprador i que aleshores permet destinar-hi una persona per atendre’l i que fa de la compra un mecanisme senzill”, explicava el catedràtic, “el cas extrem d’Hema és perfecte per veure la importància de destinar recursos a centrar-ho tot a satisfer les necessitats dels clients”. I és que, en essència, la transformació digital comporta moltes més coses que només obrir les portes a internet, ja que “la digitalització implica que s’ha de canviar tota la nostra cultura per arribar a molta més gent i a molts més països”, concloïa Garcia Moga per tancar el tercer webinar centrat en l’empresa de la UVic-UCC, cicle que tancarà dimecres que ve Daniel Batlle.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 452 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't