QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Conveni per millorar el gust de l’aigua d’Osona

Es pretén donar les eines preventives a les potabilitzadores per tal d’evitar el mal gust

El mal gust de les aigües de la comarca d’Osona ha portat a la UVic, Aigües Osona i Aigües Vic a signar un conveni per investigar la formació de la geosmina a la conca alta del riu Ter. Són unes molècules que tenen determinades algues del medi aquàtic, causants d’aquest problema.

Investigadors del Centre Tecnològic BETA i del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis seràn els encarregats de buscar les eines d’aquest sistema preventiu. Aquestes entitats també formen part del projecte europeu Horitzó 2020 INTCATCH, que validen les metodologies del monitoreig de les aigües superficials. Fan servir, entre altres mètodes, vaixells robòtics o estacions de monitoreig fixes. D’aquesta forma es podrà anticipar a la formació de la geosmina i millorar la qualitat de l’aigua.

Gràcies a l’acord signant i al projecte INTCATCH, Aigües de Vic i Aigües Osona disposen de dues estacions de monitoreig fixes.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 201 persones.