Entre el 13 d’octubre i el 17 de novembre passats el radar vinculat al semàfor del carrer Sant Bartomeu de Torelló per controlar la velocitat va interposar 1.100 multes. Es posaven als vehicles que se saltaven el semàfor en vermell i comportava als conductors haver d’abonar un import de 200 euros i la retirada de quatre punts del carnet de conduir. Aquest fet va provocar desenes de queixes llavors, per la qual cosa es va revisar l’aparell, que l’equip de govern considerava que estava ben calibrat, i en detectar que no hi havia el cartell que informava que s’estaven enregistrant les imatges es van acabar retirant les multes. Llavors la mitjana era d’unes 30 sancions diàries, ja que es calculava que per la cèntrica via hi passava una mitjana de 2.000 vehicles diaris.
El semàfor va deixar de funcionar mentre s’instal·lava la nova senyalització i a partir del gener, després de les vacances de Nadal, va tornar a multar.
Des de llavors, és a dir, des de l’11 de gener i fins a l’11 d’abril, s’han posat 658 multes, explicava al ple d’aquest dilluns el regidor de Serveis Territorials, Adrià Jaumira (ERC-JpT). Ho deia en resposta al portaveu de JxCat, Jordi Rosell, al torn de precs i preguntes. El postconvergent va dir que li “sobtava” que es parlés de xifres fins a l’abril, perquè segons ell per Carnaval es va retirar el cartell que deia que s’enregistraven les imatges i que per tant “per ser coherents amb els primers mesos hauríeu de retirar les multes”. Jaumira ho va desmentir i va recordar que el cartell encara és al mig del carrer i que per tant no hi ha la previsió de retirar les multes.
Segons les xifres que va donar el regidor, aquests tres primers mesos de la represa de les sancions, s’han posat una mitjana de set multes diàries i que representen el 0,42% dels cotxes que hi passen. El regidor de Serveis Territorials apuntava que en aquest segon període d’activació del semàfor s’havia reduït el nombre de vehicles que circulen per aquesta via, però que va augmentant de mica en mica.
Després de les primeres multes alguns conductors es queixaven que es feia la foto del radar quan ja estaven creuant el semàfor perquè era el vehicle que circulava darrere que l’activava.