El pressupost de l’obra és de 2,3 milions d’euros i ha d’estar acabada d’aqui a un any.
Pel carrer principal que travessa Calldetenes cada dia hi ha passen més de 16.000 vehicles, 15.000 dels quals ho fan només de pas. La situació s’ha agreujat en els últims mesos quan Vic ha prohibit el pas de camions per l’interior del seu nucli urbà, fet que ha incrementat encara més el trànsit per Calldetenes. La variant, però, era una obra reivindicada des de fa anys per motius de seguretat i també de qualitat de vida dels veïns.
Les obres de la variant començaran oficialment dilluns i s’allargaran durant un any. La carretera sortirà de l’actual giratori d’entrada al poble venint de Vic i passarà per darrere el polígon i el cementiri fins arribar a la sortida de Calldetenes en direcció a Folgueroles. L’inici de les obres també suposa un punt i final a un llarg període de tràmits que va iniciar la Diputació al setembre de 1998 amb el primer estudi del traçat. L’obra es va adjudicar 12 anys després i la manca de pressupost ha fet que estigués aturada fins ara. Un acord de traspàs de la carretera entre la Generalitat i la Diputació ha permès desencallar l’obra.
Les obres als extrems de la variant es faran al final de tot per tal de minimitzar al màxim les afectacions al trànsit a l’actual carretera.
{{ comment.text }}