QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Documental ripollès sobre la Crida

L’emet el Canal 33 aquest divendres a la nit (23.15h) i l’ha realitzat Zeba Produccions. Per primera vegada s’hi repassa la trajectòria d’aquest moviment cívic per a la sobirania nacional, amb el testimoni dels seus principals protagonistes.


El 9 Nou
24/06/2011

La productora ripollesa Zeba Produccions estrenarà aquest divendres a 1/4 de 12 de la nit i pel Canal 33 el documental ‘La Crida, història d’una resposta’, que per primera vegada repassa tota la trajectòria del moviment La Crida a la Solidaritat en defensa de la llengua, la cultura i la nació catalanes.

La projecció té una durada de 51 minuts. Segons ha explicat el ripollès Sergi Guix, realitzador del treball juntament amb Eduard Miguel, el documental “ha aconseguit reunir” els protagonistes principals que va tenir aquell moviment social que va estar actiu entre els anys 1981 i 1993: Àngel Colom, Aureli Argemí, Jordi Sánchez, o Carles Riera, per citar-ne uns quants, on expliquen tots els detalls sobre el que va ser La Crida “així com les accions que portaven a terme i també les discrepàncies internes que tenien”.

També hi donen la seva opinió alguns dels principals agents polítics de l’època com Jordi Pujol, Heribert Barrera, així com també periodistes com Jordi Barbeta, Toni Soler, Arcadi Espada o Amando de Miguel. El treball es projectarà dins l’espai El Documental.

Zeba Produccions es va crear l’any 2005 i actualment està establerta al Ripollès i a la Garrotxa. Durant aquests anys han realitzat diversos productes audiovisuals “però sobretot ens hem especialitzat en els documentals”, apunta Sergi Guix. ‘Terra lliure, punt final’ va ser el primer que van fer, i ara n’estan preparant un altre sobre el món de la sardana.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 541 persones.