EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Dos anys després del fatídic accident

La família de la noia que va morir en caure-li una roca a la C-17 el setembre de 2016 està pendent encara que es resolgui la causa judicial. La via penal no va prosperar

Aquest dissabte fa quinze dies de l’accident en què un veí de Roda de Ter va perdre la vida després que una pedra caigués damunt la seva furgoneta. El sinistre va tenir lloc a la C-16, a la Nou de Berguedà, però guarda moltes semblances amb el que hi havia hagut el 29 de setembre de fa dos anys a la C-17, quan una roca de 50 quilos es va desprendre del talús a Tagamanent i es va precipitar sobre el cotxe que conduïa una noia de Manlleu de 29 anys. En tots dos casos la pedra va impactar contra el vidre davanter del vehicle per la posició del conductor. I en tots dos casos el desenllaç va ser el mateix: desgraciadament, la persona que portava el volant va morir.

Es dona la circumstància, a més a més, que tant a la C-16 com a la C-17 –dues carreteres del Departament de Territori i Sostenibilitat– hi havia hagut esllavissades prèvies als sinistres mortals: en el cas del Berguedà, un despreniment de roques al mes de maig i a un quilòmetre d’on va morir el veí de Roda; a la C-17, tres de diferents que havien tingut lloc entre el desembre de 2014 i el desembre de 2015 i que quedaven recollits a l’atestat policial després de l’accident.

El fet que la Generalitat no hagués intervingut sobre els talussos del Congost malgrat aquests avisos i les peticions de l’Ajuntament de Tagamanent és el principal argument que sosté la família de Manlleu en la demanda per responsabilitat patrimonial interposada contra Territori i Sostenibilitat. L’advocat Josep Tarradellas, que defensa els seus interessos, apunta que l’administració pública té la competència sobre la conservació de la carretera i, per tant, que es tracta d’una “imprudència per omissió, ja que no s’hi va actuar tot i saber que hi havia hagut despreniments previs. És inadmissible haver d’arribar al punt que algú perdi la vida perquè s’apliquin mesures de seguretat”. Tarradellas també critica la idea de mala sort i ho fa en el sentit que, malgrat les poques probabilitats de patir un accident com aquest, el sinistre “era previsible i així ho sosté l’informe del pèrit geòleg”.

Del dia en què va morir la jove de Manlleu, el 29 de setembre en farà dos anys. I tot i tractar-se d’un cas que jurídicament s’hauria d’haver resolt en sis mesos, la família continua a l’espera de la decisió del jutjat. La via penal, que es va obrir d’ofici, no ha prosperat i, 648 dies després, la sensació és que només queda el buit.

UNA REVISIÓ A FONS I NOVES MALLES

Després de l’accident en què va morir la jove de Manlleu, el Departament de Territori i Sostenibilitat va portar a terme una revisió a fons dels talussos de la C-17 al Congost. Operaris especialitzats hi van col·locar noves malles de seguretat la tardor del mateix 2016, concretament als punts quilomètrics 38 i 39, on hi va havia hagut el sinistre mortal, i al 36, entre l’antiga Casanova i l’entrada de la Pedralba.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 101 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't