El procés també ha provocat diferències en el si del Col·legi d’Advocats de Vic, ja que alguns dels seus membres han estat víctimes de la repressió. Davant d’aquesta situació “el degà ha de mantenir l’equilibri”, perquè “la voluntat del Col·legi és la de tots”. Són paraules de qui actualment ostenta el càrrec, Joan Riera, que s’ha presentat a les eleccions per renovar-lo i al qual també aspira un altre candidat, Rogeli Montoliu, fill del col·legiat del mateix nom.
La Junta de Govern va proclamar divendres els candidats als diferents càrrecs que tocava renovar, que són la meitat cada dos anys. A part del de degà, Pere Rius aspira a continuar com a bibliotecari, plaça a la qual també opta Susanna Espinosa, mentre que Josep Pou es presenta a diputat primer i la seva germana Judit continuarà de diputada tercera. Les eleccions es duran a terme el 18 de desembre a la tarda i hi estan convocats els més de 400 advocats que estan col·legiats a Vic amb una antiguitat de tres mesos.
Riera ha estat 27 anys a la junta del Col·legi abans d’accedir al deganat, després de guanyar les eleccions a Josep Rosell ara fa quatre anys. “Volem continuar la tasca que hem estat fent amb la junta”, defensa Riera, mentre que l’aspirant a rellevar-lo considera que “el Col·legi està molt tancat en si mateix” i proposa obrir-lo al col·legiat i a la societat. Davant de la repressió de l’Estat “nosaltres no parlem d’independència sinó de drets i llibertats”, sosté Montoliu.