QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Dos de cada deu infants de Torelló tenen necessitats educatives específiques per motius econòmics

Dos de cada deu infants que viuen a Torelló tenen necessitats educatives específiques derivades d’una situació socioeconòmica familiar precària. Aquesta […]

Dos de cada deu infants que viuen a Torelló tenen necessitats educatives específiques derivades d’una situació socioeconòmica familiar precària. Aquesta és una de les dades que es desprenen de l’actualització de l’estudi sobre la realitat educativa de Torelló que s’ha fet aquest any en el marc del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC), impulsat el 2015, i que es vol actualitzar en la perspectiva de l’educació 360. La diagnosi es va presentar aquest dimarts al migdia i l’alcalde, Marçal Ortuño (ERC-JpT), remarcava que de cara al futur el pla vol “treballar la resta d’àrees des de la perspectiva educativa”. La diagnosi també determina que pel que fa al nivell d’estudis, sis de cada deu torellonencs majors de 16 anys tenen com a màxim estudis obligatoris, un nivell educatiu més baix que al conjunt de Catalunya. Tot i això, la proporció de persones amb estudis universitaris ha crescut tres punts en sis anys i són més del 15%. Com a la resta de Catalunya, dues de cada tres persones sense estudis o analfabetes són dones, la majoria grans, i també són dones més de la meitat de persones amb títols universitaris. Pel que fa al nombre d’adolescents que es graduen en l’ESO és 10 punts superior que a Catalunya i també ho és el percentatge dels qui continuen estudiant als 17 anys.

En el marc del treball el grup impulsor ha estat actiu malgrat el confinament i s’ha elaborat un mapa dels recursos educatius del municipi. La regidora d’Educació, Núria Montanyà (ERC-JpT), explicava que s’hi entrellacen tots els agents i entitats educatius en el que anomenen “ecosistema educatiu”. Segons la regidora, “hi ha moltes entitats que no es defineixen com a educatives però són educadores”. En total, una vuitantena d’agents, espais i recursos educatius. Montanyà comentava que ara es poden “determinar paràmetres per donar resposta a les noves necessitats”. Així, es pretén garantir l’equitat i evitar exclusions, oferir oportunitats educatives de qualitat, i connectar agents, espais educatius i aprenentatges. L’objectiu, deia la regidora, és “donar resposta a les diferents necessitats”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 231 persones.