QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

E.ON vol instal·lar 25 molins de vent de 80 metres d’alçada a Molló

La companyia alemanya de gas i electricitat Grup E.ON està estudiant fer un parc eòlic a Molló. Els propietaris del terreny ja han donat el seu vistiplau, però l’Ajuntament no ho té tan clar. El motiu és l’impacte visual que poden representar les torres.


El 9 Nou
10/11/2009

Tot i així, es donarà el permís per instal·lar dues torres medidores de la força eòlica de la zona.

L’alcalde, Lluís Pairó, explica que s’ha presentat un projecte a l’Ajuntament per tal d’instal·lar aquestes dues torres que serviran per medir el vent que fa a Molló durant l’any, i així saber si és rendible o no fer-hi un parc eòlic.

Pairó diu que, de moment, ells només aprovaran que es pugui fer l’estudi, ja que es preveu que tingui una durada superior a un any i mentrestant no es farà res més. Una altra cosa és estar d’acord amb el parc eòlic.

Pairó diu que si es fes, s’haurien d’instal·lar 25 torres de 80 metres d’alçada cadascuna “i això sembla que no agrada massa a ningú, ja que l’impacte visual seria considerable, tot i que tenim en compte que es tracta d’un tipus d’energia neta i que no contamina”.

Tot i així, Pairó diu que des del poble possiblement no es veurien les torres, però que de tota manera “estar d’acord que posin les torres de medició no vol dir que ho estiguem amb el parc eòlic. Quan arribi el moment de fer-lo, tant si hi ha aquest ajuntament com un altre crec que s’haurà de rumiar molt bé”.

Pairó recorda que ja tenen “les torres elèctriques aquestes per on volien passar la MAT” i que si a sobre n’hi posen d’energia eòlica “quedarà molt malament”, i afegeix, “una cosa és posar-les en ple Pirineu, i una altra en un pla com pot ser a Tarragona”.

L’alcalde de Molló diu que no és la primera vegada que una empresa s’interessa a fer un parc eòlic a la zona. Fa anys una empresa alemanya va instal·lar una torre de mediació i va decidir que no era rendible, “la van desmuntar i van marxar”. De fet, diu que malgrat que a Molló fa vent “cada vegada en fa menys”.

Pairó diu que es tracta d’un projecte complex que s’haurà de negociar amb diferents departaments de la Generalitat com ara el de Medi Ambient i Urbanisme.

LA PREGUNTA

Creu que és beneficiosa l’expedició a la lluna?

En aquesta enquesta han votat 108 persones.