L’alcalde de Santa Eugènia de Berga, Xavier Fernández, ha assegurat que no deixaran “ningú a l’estacada” després de l’anunci que ha fet el Grup Jorge de prescindir de 300 treballadors temporals pel brot de pesta porcina.
Fernández ha explicat que ha pogut conversar amb l’empresa i li han dit que la producció ha “baixat en picat” i, per tant, “no tenen feina per mantenir els llocs de treball”. Tot i això, assegura que li han dit que “de seguida que puguin, les reincorporaran”.
El batlle no sap quants dels acomiadats resideixen a Santa Eugènia, tot i que creu que serien un petit percentatge perquè al poble no hi ha habitatge disponible. Creu que el problema s’agreuja perquè molts dels treballadors de l’escorxador són migrants.
Fernández ha dit que l’empresa càrnia ha transmès a l’Ajuntament que “són els primers interessats en resoldre la situació perquè volen tornar als nivells de producció previs a la crisi sanitària”.
L’alcalde, però, ha expressat que estaran “atents” i “posaran a disposició els serveis socials o augmentaran partides”, tal com es va fer durant la pandèmia, “per no deixar la gent a l’estacada”. “No podem deixar-los al carrer”, ha dit.
Amb tot, l’alcalde ha dit que aquest és un bon moment per “repensar” el model econòmic que, segons ell, és molt depenent d’una indústria concreta com pot ser la càrnia. “Si depenem tant d’un sector el dia que rep una garrotada sembla que s’acabi el món”, ha expressat.
A més, ha dit que molta d’aquesta indústria, com els escorxadors, tenen llocs de feina “no qualificats” i assegura que molts dels llocs de treball “es cobreixen amb persones migrades amb poc arrelament al territori i poc suport familiar o social”.