El grup Bon Preu començarà la darrera setmana de febrer a distribuir la compra online del seus clients a casa. Ho farà, de moment a Vic, Gurb, Sant Julià de Vilatorta, Calldetenes i Folgueroles després que ja hagi fet algunes proves pilots. Fins a finals de l’any que ve anirà creixent en la distribució “com una taca d’oli” fins a ser present a tot Catalunya. Ho ha explicat el director financer del grup Pere Anglada i la responsable de la compra online del grup, Anna Font en una roda de premsa on també s’han presentat la primera mitja dotzena de furgonetes que faran el repartiment.
Anglada ha explicat que, des que fa sis anys van començar a fer venda on line, estaven a “sobre de trobar la manera de portar la compra a casa. Però havia de ser eficient i rendible i ara creiem que ho és”. L’empresa, amb un acord amb l’operador on line d’alimentació Ocado, ha tirat endavant una millora de la web i ha creat una aplicació mòbil que és “molt flexible i permet fer la compra de mica en mica tenint ja el dia i l’hora guardada que el client vulgui que li portin a casa”, diu Anglada o altres facilitats com “repetir una compra o que l’aplicació tingui en compte els teus productes preferits”. L’horari del servei serà de dilluns a dissabte i de 7 del matí a 10 de la nit i la compra es podrà tancar o modificar fins a les 11 de la nit del dia abans. Hi ha un import mínim de 35 euros i el cost de portar-ho a casa variarà “en funció dels dies, hores i zones constantment però no serà mai més alt de 6,99 euros”.
Bon Preu assegura que es poden comprar amb les millors condicions els productes frescos ja que a més, les furgonetes, amb personal propi, tenen tres temperatures diferents, pel fresc, pel congelat i per la resta. La inversió que ha fet l’empresa en aquest projecte és de 10 milions d’euros, per ara. Ha llogat una vintena de persones que “anirà augmentant conforme augmenti el servei a la resta del país” i també es construiran, quan s’augmenti el servei, nous magatzems. L’inici es fa a Osona perquè aquí ja hi ha el magatzem “i és des d’allà, i no des de la botiga, que es farà la comanda”, expliquen.
Manteniment de les inversions tot i les discrepàncies entre els socis
L’empresa manté el servei de compra on line i recollida als 12 punts que té a tot Catalunya. Té previst obrir-ne tres més aquest 2019, any en què preveu obrir prop de 30 botigues més i fer una inversió de 200 milions d’euros. Anglada ha explicat que les disputes “entre els accionistes ja fa sis o set anys que duren i no han afectat al creixement del grup. Tampoc han d’afectar per ara a aquest projecte. El futur no el sabem”. L’empresa facturarà el 28 de febrer, any de tancament fiscal, 1.350 milions d’euros, un 13% més que l’any anterior i “hem creat 1.400 llocs de treball aquest any”. Els dos socis accionistes del grup, els germans Joan i Josep Font han arribat als tribunals per discrepàncies en la estratègia empresarial. Josep Font vol que el seu germà Joan li compri la seva part però no hi ha hagut acord en aquest sentit. Seguint el que marquen els estatuts actualment estan en procés de divisió de l’empresa però alhora en negociacions per evitar-ho.
{{ comment.text }}