El grup Bon Preu ha optat per oferir el servei de venda en línia a través d’una plataforma que porta el nom d’Iquodrive i que permet comprar per la xarxa i recollir la compra, per ara, en un dels tres magatzems que té instal·lats en llocs estratègics i de pas a Mataró, Girona i Reus. Al costat de cada un d’aquests punts hi ha una benzinera EsclatOil. L’empresa ha optat per aquest sistema perquè, com explica el director comercial del grup, Antoni Amblàs, “vèiem que amb aquests serveis complementaris s’hi perdien diners i ens vam fixar en aquest sistema que es fa servir molt a França, on hi ha 3.000 unitats o magatzem drive”. Després de tres anys de treballar-hi, han establert tres punts de recollida i “començarem a instal·lar-ne més, d’entrada en alguna zona propera a Barcelona o Lleida”. No està previst, per ara, que se’n faci cap a Osona o el Ripollès.
El sistema permet que es pugui comprar per internet, triar el magatzem on es vol anar a buscar i al cap de dues hores com a mínim ja es pot recollir la comanda. Per ara, estan contents amb la resposta del públic, que pot recollir la comanda en un màxim de 15 dies. El que es pot comprar és a la web i si no hi ha estoc ja no hi apareix, el que fa “que el que compres, ho tens”, afegeix Amblàs. Els centres obren de 9 a 10 del vespre i el client no ha ni de baixar del cotxe. “Se li assigna una plaça quan entra i un treballador li carrega la compra en un servei gratuït”, diu Amblàs. A la web s’hi poden trobar fins a 7.000 productes.
La inversió per a cada magatzem ha estat de 350 o 400.000 euros, “és una estructura lleugera”, explica Amblàs. Les vendes a través d’Iquodrive ja representen un 1,5% de la facturació del grup.
A Can Brocato no hi haurà benzinera
Tal com explicava EL 9 NOU en l’edició de divendres passat, el grup Bon Preu ha comprat dues benzineres que seran EsclatOil. Una és a Torelló i l’altra a Manlleu. Amb aquesta compra, el grup ha desistit de fer una benzinera al sector de l’antic Can Brocato, on sí que hi té previst obrir un nou supermercat Bon Preu. Actualment en té dos, un al carrer Vilamirosa i un a la carretera d’Olot, a més d’un Esclat al passeig de Sant Joan.
Creen una nova marca per a la carn
Sota l’etiqueta de Carn de l’Era, el grup Bon Preu selecciona carns de cabrit, pollastre, xai, vedella, porc, conill, pollastre de pagès, aus i productes elaborats que es vendran des del taulell dels supermercats. Són carns amb valor afegit que fan que sigui més gustosa i tendra. Així, per exemple, el porc és en un 50% de la raça Duroc, el pollastre té 56 dies o el conill ha estat alimentat amb cereals i herbes en un 100%.
A punt d’ampliar la zona logística de Balenyà
El grup de distribució tenia previst rebre aquesta setmana la llicència urbanística i el permís per començar les obres d’ampliació de la zona logística a Balenyà. Segons explica Antoni Amblàs, han calgut 20 mesos per obtenir la llicència. El projecte suposa una ampliació de magatzems per donar servei als nous supermercats que es van obrint cada any, així com un magatzem robotitzat de 25 metres d’alçada però soterrat en part. Ocuparà els gairebé 40.000 metres quadrats veïns, on hi havia la Bòbila Baucells que Bon Preu va comprar l’any 2011.
A finals de l’any 2012 es va aprovar el projecte a l’Ajuntament de Balenyà després de modificar les normes subsidiàries. Els diferents tràmits han durat gairebé dos anys. El magatzem actual el va començar a construir Bon Preu, l’any 1999. Va començar amb 5.000 metres quadrats i les diferents ampliacions, amb obrador de carn i xarcuteria inclòs, ha arribat a 92.000. Ara pot arribar a 132.000 metres quadrats. Amblàs considera que els tràmits “són massa llargs. Tenim esperant 16 projectes pels tràmits”.
{{ comment.text }}