CentreVic i Escodi (Escola de Comerç i Distribució) van signar dimarts un acord per fer formació de forma continuada als seus socis. Escodi, com va remarcar el president de CentreVic, Pere Trasserra, és l’escola de referència del sector, ja que ofereix a més d’una carrera universitària en direcció de comerç i distribució, cursos d’especialització reconeguts per la Universitat Autònoma de Barcelona i la formació continuada.
Aquesta última es fa “allà on calgui, ja que estem acostumats a traslladar-nos pel territori, tant català com de l’Estat”, segons va dir la directora de l’escola, Núria Beltran.
Beltran va explicar que Escodi, que va néixer l’any 2000 perquè ja es veia que hi havia maneres de funcionar al comerç que ja no servien, té amb la crisi més sentit que mai. “Perquè”, diu Beltran, “el comerç autòcton competeix ja directament amb el comerç internacional i per tant el que s’ha fet sempre ja no es pot aplicar”.
Els cursos previstos per aquest any, que acceptaran un màxim de 25 persones, són un al voltant de l’estratègia, que porta per títol “Innovació i retail: connectar amb els valors del client és negoci”, i un altre en relació amb la gestió que porta per títol “Mesurar per millorar”.
Aquests dos són de 5 i 10 hores, respectivament. El tercer, obert a més places, és de dues hores i porta per títol “Innovar, sorprendre i seduir”, per tal d’aprendre a vendre més.
La relació entre les dues entitats es mantindrà l’any que ve amb nous cursos. CentreVic és la primera associació que fa un tipus d’acord permanent amb Escodi, i s’ha convertit en una antena d’aquesta escola de comerç.
D’aquesta manera els socis “tindran un estalvi de costos i de temps”, va dir Beltran, que va afegir que l’acord és exclusiu en un radi de 40 quilòmetres, el que seria Osona.
La formació no “ens traurà de la crisi”, segons Trasserra, “però ens pot fer entendre com gestionar millor la nostra empresa i com donar servei a un client que ha canviat els seus hàbits”.