Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Culleretes que es mengen

Marta Maneja, de Manlleu, és la cofundadora de la marca de coberts comestibles Gloop

Des que es va prohibir la comercialització i ús de plats, coberts, canyetes o altres productes de plàstic
d’un sol ús, d’acord amb la directiva europea 2019/904, que han sorgit diverses iniciatives per fabricar-losamb fusta o altres elements orgànics. Acabats els estudis de LEINN (Lideratge, Emprenedoria i Innovació) a la Universitat de Mondragón, que té un centre al TeamLabs de Barcelona, dos joves emprenedors van fer la seva proposta de coberts comestibles, fets a base de farina d’arròs i fibra de cacau
i sense gluten. Els dos joves emprenedors han fundat la marca Gloop i el seu projecte acaba de rebre una injecció de més de mig milió d’euros, bona part dels quals a partir d’una ronda d’inversió. “Les empreses tenien problemes per deixar d’utilitzar el plàstic”, explica la manlleuenca Marta Maneja, una de les cofundadores. “En l’últim any a la universitat vam fer una viatge a l’Índia. Buscàvem un projecte per substituir el plàstic i allà vam conèixer algú que ens va posar sobre la pista”, explica Maneja, que comparteix projecte des del minut zero amb Hernán Hernández.

Van començar a desenvolupar el producte i el 2022 van introduir al mercatla cullereta comestible i la canyeta que ja es poden trobar en 120 establiments de tot l’Estat espanyol, “principalment gelateries”, concreta Maneja. “El material ha de ser suficientment dur com per poder-te menjar un gelat i després la cullereta.” El projecte l’han estat madurant a la incubadorade start-ups Lanzadera de València, propietat del president de Mercadona, Juan Roig, i d’aquí a una ronda d’inversió, per trobar el finançament necessari per fer créixer i consolidar el projecte. Han aconseguit 540.000 euros, una part dels quals provenen d’un préstec per a joves emprenedors del programa Enisa del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme. Entre els àngels inversors hi ha noms tan populars en l’àmbit del màrqueting i les inversions com David Tomás, Yago Arbeloa o Marc Coloma, fundador de la marca de proteïna vegetal Heüra i “referent del sector foodtech”, tal com diu Maneja. Una part dels diners també provenen del fons d’impacte Decelera.

D’aquesta manera, intensificaran la feina en R+D per “millorar el producte”, ampliar la gamma cap a les “forquilles, agitadors de cafè i palets de sushi” i potenciar-ne la comercialització. “Una part de la formulació” del material amb què fan els coberts comestibles “està feta amb subproductes, en concret la fibra de cacau que prové de la closca del cacau”, explica Maneja. “El producte està agradant molt”, diu. Ara l’objectiu és “optimitzar costos per poder competir amb la fusta”. Els coberts de fusta se situen entre els dos i els quatre cèntims per unitat. Actualment, el seu producte és un cèntim més car. Gloop té la seu a Madrid i dona feina a deu persones.

LA PREGUNTA

Aprova els primers cent dies de Salvador Illa com a president de la Generalitat?

En aquesta enquesta han votat 157 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't