QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

EL 9 NOU tanca el 2010 amb un 54% més de benefici que el 2009

L’empresa va engegar EL 9 FM, que se suma a la resta de mitjans: EL 9 NOU, EL 9 TV, EL9NOU.CAT i CTL. En un context de crisi en què la majoria d’empreses de comunicació han tancat amb pèrdues, EL 9 NOU manté la seva solvència i la voluntat de fer créixer els diferents mitjans del grup.

El 9 Nou
01/07/2011

Tot i que l’any 2010 ha estat un any de recessió en el sector dels mitjans de comunicació, Premsa d’Osona, SA, empresa editora d’EL 9 NOU, va tancar l’any 2010 amb beneficis i va millorar els resultats de l’any anterior.

La caiguda d’ingressos ha estat inferior a l’any 2009 i la contenció de la despesa ha fet que els resultats després d’impostos fossin de 94.483,89 euros, un 54,40% més que l’any 2009, que havien estat de 61.194,24 euros.

L’empresa va tenir un import net de la xifra de negocis de 3.692.725,77 euros, un 1,90% menys que l’any 2009, i el total d’ingressos va ser de 4.005.001,26 euros, un 3,20% per sota de l’any anterior.

Les despeses van ser de 3.821.186,16 euros, un 2,57% menys, un resultat “equilibrat” en paraules del president del Consell d’Administració de Prosa, Miquel Codina. Codina va destacar, en la junta general d’accionistes que es va fer dijous passat, que les ràtios són molt positives.

Així, el fons de maniobra se situa en 675.827 euros, l’índex d’endeutament és d’un 28% i el de tresoreria, del 161%. Aquests índexs donen molta solvència a l’empresa, tal com va destacar Codina. Igualment, el patrimoni net “mai havia estat tan alt”, ja que se situa a 2.670.726,25 euros, un 5,10% més respecte a l’any anterior.

Els fons propis amb els resultats incorporats també han augmentat en un 4,19%, quedant amb la xifra de 2.389.828,86 euros.

D’altra banda, la plantilla de Prosa es va quedar en els 74 treballadors de l’any anterior, tot i que s’han rebaixat en un 2,27% les despeses de personal. Pel que fa a cada mitjà, EL 9 NOU d’Osona i el Ripollès es va situar en 9.290 exemplars de mitjana per edició, un 0,87% menys respecte a l’any anterior, i el del Vallès Oriental es va situar en 4.100 exemplars, un 2,73% menys.

Pel que fa a EL 9 TV, que és líder a Osona, es van reduir les pèrdues en relació amb l’any anterior. Així, el 2010 va perdre un 55% menys que l’any anterior gràcies a les produccions externes. El 2010 també va ser l’any de la posada en marxa d’EL 9 FM, l’emissora de ràdio del grup, que ja ha ampliat programació aquest 2011 amb l’estrena dels estudis.

Catalana de Televisió Local (CTL) manté bona salut perquè és una empresa amb “menys risc ja que treballa per encàrrec”, segons el director general, Jordi Molet.

Prosa continua sent accionista de TVlocal, un grup de televisions que comparteixen programació i publicitat; d’Hermes, empresa editora d’El Punt, i de la revista Presència, compartida amb altres mitjans. De cara al 2011, es preveu un resultat semblant al del 2010, positiu tenint en compte la situació en el sector.

La gran majoria de periòdics, tant estatals com nacionals o locals, tenen pèrdues econòmiques des del 2008 i també preocupa la baixada de la difusió en els mitjans de premsa escrita.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 635 persones.