QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

El grup Carrera de Manlleu creix i se situa cinquè del sector a Catalunya

L’empresa, que ha arribat als 65 anys, acabarà el 2011 amb 38 botigues amb la seva marca.


El 9 Nou
14/12/2011

El grup Carrera de Manlleu acaba d’incorporar com a franquiciats quatre botigues més que anteriorment formaven part del grup Expert. Els moviments que la crisi ha provocat en el sector dels electrodomèstics estan sent una oportunitat per a empreses com Carrera, que va encetar fa cinc anys un procés de creixement amb franquiciats i algunes botigues pròpies. El grup té en aquests moments 10 comerços propis, tant a Osona com a altres comarques, i 28 franquiciats, entre els quals destaquen els d’Aragó, el País Basc i Navarra. L’empresa ha obert la porta a altres zones d’Espanya tot i que encara amb timidesa com li agrada dir al gerent, Joan Sala. Ell i els seus germans, Montserrat i Jordi, estan al capdavant d’aquesta empresa 100% familiar que ja preveu un protocol familiar per a la propera generació.

Actualment, l’empresa se situa en el número 5 del rànquing de grups de central de compres a Catalunya i formen part de Segesa, el primer grup de compra de l’Estat. El gerent de Segesa va ser el passat octubre a la convenció que el grup Carrera va fer a l’Hotel El Montanyà de Seva i on va reunir unes 400 persones i va explicar que el grup ha crescut un 16% en comparació amb el 2,5% que ha fet el sector. Formar part d’aquest grup és un dels pilars del grup Carrera, que hi afegeix la seva història (vegeu requadre), l’equip humà –format per 57 persones– i els associats.

Joan Sala explica que l’empresa, que no ha parat de créixer els darrers cinc anys, manté projectes per consolidar-se “en un sector molt competitiu i on hi ha turbulències”, en referència al concurs de creditors de la cadena Miró, per exemple. “Ja hi ha dificultats per obtenir crèdits als bancs com li passa a tothom, però si al sector hi ha problemes encara és més difícil”, reflexiona Sala. El grup, però, ja fa temps que va apostar per diversificar la manera de vendre, i a més de posar en funcionament una pàgina web que està operativa de fa poques setmanes per “donar reforç a les botigues” formen part de plataformes logístiques, el que s’anomena e-tailers, venda al detall a través de pàgines web que ofereixen tota mena de productes. Aquest tipus de venda, a través d’internet, representa el 14% del total de la facturació de l’empresa. Tot i això, no descarten mantenir l’augment de franquiciats al grup i Sala explica que “podríem tancar l’any 2012 amb 45 botigues”, la majoria a Catalunya, “on encara hi ha camp per córrer”. Afegeix que hi ha moltes ofertes “però sempre som prudents en el creixement”. Tot plegat en un sector que ha baixat de vendes en la marca blanca (neveres, cuines…) –de 13,5 unitats el 2008 a Espanya a 6 milions el 2011– però es manté en la secció d’informàtica, televisió i música.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 260 persones.