El Barcelonès (77,9%), el Baix Llobregat (76,4%) i Osona (76,3%) són, per aquest ordre, les tres comarques catalanes amb els percentatges més elevats de població que compra per internet, segons les dades de l’Idescat. A les tres comarques el Grup Bon Preu hi té obert el servei de vendes en línia, ja sigui en la modalitat d’entrega a domicili (disponible a set comarques) o en l’opció de recollir la comanda en un establiment (disponible en un total de 13 comarques). El servei de venda per internet, que Bon Preu va posar en marxa el 2017 en la modalitat de recollida en un punt de venda i dos anys més tard amb l’opció d’entrega a domicili, dona servei ara mateix a una massa crítica de 3,4 milions d’habitants.
El lliurament a domicili es posava en marxa el 2019 en cinc municipis d’Osona: Vic, Gurb, Calldetenes, Folgueroles i Sant Julià. Són els únics cinc on es continua prestant aquest servei a la comarca, però rere seu se n’hi han afegit 73 més de sis comarques diferents (17 al Baix Llobregat, 4 al Barcelonès –incloent 19 codis postals de la capital–, 6 al Gironès, 13 al Maresme, 16 al Vallès Occidental i 17 al Vallès Oriental). A l’oferta s’hi han d’afegir els 21 punts de venda d’aquestes i set comarques més (l’Alt Camp, l’Alt Penedès, l’Anoia, el Baix Camp, el Bages, el Garraf i la Garrotxa) on es pot fer la comanda per internet i anar-la a buscar a punts de recollida com els que hi ha, en el cas d’Osona, als Esclat de Malla i Vic Nord.
Des del grup de distribució osonenc expliquen que “la consolidació del negoci online és una part cabdal de l’estratègia del grup” i “el creixement del nostre canal online ha estat progressiu”. La seva aposta, asseguren, s’ha centrat a “oferir un servei a preus competitius, amb producte de qualitat i de puntualitat d’entregues”. Per avalar-ho, s’emparen en les dades de l’Observatori Trimestral de la Compra Bàsica, de ConsumoClaro, segons les quals BonpreuEsclat online és, per segona vegada consecutiva, el supermercat en línia més barat i que més bé s’ha adaptat a la situació del mercat.
La resposta a les comandes es fa des del magatzem online que Bon Preu té a la ciutat logística de Balenyà i disposen “d’una flota de vehicles totalment equipats per portar els productes, congelats, frescos i secs, en la seva temperatura òptima, garantint en tot moment la cadena del fred”. Un cop feta la comanda, el client pot triar rebre la compra el mateix dia, l’endemà o fins a 21 dies vista. La comanda es pot modificar “fins a hores prèvies a la recepció”.
El patge reial recull la carta en el moment de lliurar la compra
Les famílies que fan la compra en línia a Bon Preu per rebre-la a domicili tenen l’opció aquest any que el patge reial acompanyi el missatger que porta la compra a casa i perquè els infants li lliurin la carta amb els desitjos per la nit de Reis. És el cas de la família de Vic de la imatge, que fa la compra a Bon Preu “aproximadament cada dues setmanes des de fa més d’un any”, segons explica Toni Martínez. “Fas la comanda i t’arriba a casa sense moure’t. Va molt bé”, explica el client, que també destaca que la cistella “arriba amb tot tipus de productes i a més està molt ben especificat al web”.
{{ comment.text }}