QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Els comerciants de Vic creen una targeta client que també es podrà utilitzar en l’oci i la cultura de la ciutat

La iniciativa es posarà en marxa a partir del 10 de desembre. La targeta de fidelització es podrà utilitzar a tots els comerços adherits que pertanyen a Centre Vic, Remei-Estadi i GAP (en total, sumaran gairebé 300 establiments).


El 9 Nou
29/11/2012

Les associacions de comerciants de Vic – Centre Vic, Remei-Estadi i GAP – s’han unit per crear la ‘Targeta Urbana de Vic. Compres, oci i ciutat’. La regidora de Comerç, Anna Erra (CiU), ha explicat que l’objectiu és “fidelitzar” el client de botigues i comerços de proximitat de Vic. Cada vegada que s’efectuï una compra, en passar la targeta, el client generarà euros virtuals -determinat per cada comerç- que es podrà bescanviar a la mateixa botiga. La novetat que presenta la targeta és que als avantatges comercials, també s’incorporen avantatges en forma de descomptes o promocions en restaurants, la UVic, aparcaments o cultura i oci de la ciutat. La iniciativa es posarà en marxa el 10 de desembre.

Més d’un centenar dels comerços associats ja tenen instal·lat el sistema que permet gestionar la ‘Targeta Urbana de Vic. Compres, oci i ciutat’ i es preveu que la resta s’hi vagi incorporant en els propers dies, perquè tothom qui ho desitgi la pugui utilitzar ja per la campanya de Nadal. La iniciativa es gestionarà a través de la pàgina web targetaurbana.cat.

Després d’omplir una butlleta de sol·licitud, Vic Comerç (ens aglutinador de les tres associacions de comerciants de la ciutat) farà arribar als clients les targetes urbanes de Vic. Cada compra que facin els clients quedarà registrada al sistema de Vic Comerç i cada comerciant hi generarà euros virtuals.

El gerent de Centre Vic, Roger Noguer, ha explicat que cada botiguer assignarà els euros virtuals que cregui convenients – cada comerç decidirà el tipus de fidelització – per recompensar la fidelitat dels clients que compren al seu establiment. Al seu torn, els compradors, quan tinguin un nombre suficient d’euros virtuals acumulats, els podran bescanviar en una altra compra al mateix establiment.

La targeta de fidelització es podrà utilitzar a tots els comerços adherits que pertanyen a Centre Vic, Remei-Estadi i GAP (en total, sumaran gairebé 300 establiments). De fet, el president de Centre Vic, Pere Tresserra, ha assenyalat que serà la primera vegada que un sol projecte aconsegueix aglutinar les tres associacions de comerciants de Vic. En aquest sentit, la regidora de Comerç, Anna Erra, ha destacat que en temps de crisi, “cal aglutinar els esforços per treballar en una mateixa direcció”.

Noguer ha explicat que els clients es beneficiaran de diferents avantatges que poden ser a curt termini, com les promocions instantànies, o a llarg termini, amb avantatges i descomptes acumulatius. També s’ha creat la figura d’una Targeta Regal, que en el cas que l’emeti un establiment concret, es podrà gastar en aquella botiga; o també les que s’emetran des de Vic Comerç, que serviran en qualsevol dels comerços associats.

Una altra de les iniciatives és fomentar, arran de la targeta, ‘campanyes creuades’ entre establiments de diferents sectors amb l’objectiu de compartir i créixer en nombre de clients.

La targeta, però, va “molt més enllà” d’una típica targeta de fidelització en l’àmbit del comerç. Erra ha explicat que la Targeta Urbana de Vic pretén ser una targeta “de ciutat”. I és per això que, en una segona fase, també es vol incloure entre els avantatges de la targeta promocions o descomptes a l’Atlàntida, als museus, les fires, als parquímetres, a la universitat o en la restauració de la zona, entre d’altres.

El projecte s’ha finançat a través del propi ens de comerciants, però amb la col·laboració econòmica de l’Ajuntament de Vic, la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 351 persones.