QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Els motius de la vaga

Els sindicats USTEC-STEs, CCOO i UGT i les formacions polítiques SI, ICV-EUIA, CUP, ERC i PSC, juntament amb l’Assemblea dels Drets Socials d’Osona, han fet arribar aquest manifest conjunt davant la convocatòria de vaga general per a aquest dimecres, 14 de juny.


El 9 Nou
11/11/2012

Manifest davant la vaga general del 14N

Davant l’agressió que suposen, per a les classes populars i treballadores d’Osona, les polítiques d’austeritat, les retallades socials i la sistemàtica supressió de drets laborals i ciutadans decretades pel Govern de l’Estat espanyol i secundades pel Govern de la Generalitat de Catalunya.

Denunciem:

1. A Catalunya, després de dos anys de polítiques d’austeritat pressupostària, contenció del dèficit públic, retallades en els serveis públics i reformes laborals i de les pensions, tenim més atur, més pobresa, més precarietat laboral i més desigualtat social.

2. Es retallen salaris i condicions laborals i es bloquegen els convenis col·lectius com a conseqüència de l’aplicació de la darrera reforma laboral. Per si això no fos suficient, es retallen i s’endureix l’accés a les prestacions d’atur i es treuen recursos per a la Renda Mínima per a les famílies sense ingressos.

3. S’aplica el copagament sanitari i l’euro per recepta, es tanquen plantes hospitalàries, CAPS i les llistes d’espera s’incrementen en quan al nombre de persones i el temps d’espera.

4. Es retallen les beques menjador i s’augmenten les taxes universitàries, es retallen les plantilles a l’ensenyament públic alhora que es retalla pressupostàriament en cultura. circumstància que ens porta a un empobriment intel·lectual i cultural del país. L’educació deixa de tenir per objectiu la compensació de les desigualtats socials i creix l’elitisme i la segregació sociocultural, fet que comporta un ineludible trencament de la cohesió social.

5. Al mateix temps continuen aplicant-se polítiques fiscals de caràcter regressiu (augment de l’IVA sobre productes de primera necessitat) i no es persegueixen el frau i l’evasió fiscal de les grans fortunes.

Les organitzacions que firmem aquest manifest exigim que els nostres governs i la UE posin fre a les polítiques d’austeritat i privatització de l’espai públic que sols generen atur, pobresa i malestar social i apliquin una política fiscal més justa i redistributiva.

Així mateix defensem que Catalunya ha de poder disposar de tots els seus impostos i cotitzacions socials per poder encarar la sortida de la crisi i mantenir i augmentar els nivells del nostre estat del benestar.

Per tal d’assolir aquests objectius exigim el nostre dret irrenunciable a decidir lliure i democràticament sobre quin futur nacional i social volem.

No ens aturarem fins a reconquerir i ampliar tots els drets laborals, socials i nacionals que ens han estat manllevats.

Fem una crida per la participació a la vaga general i a les manifestacions que es convoquin.

USTEC-STEs, CCOO, UGT, SI, ICV-EUIA, CUP, ERC, PSC i ASSEMBLEA DRETS SOCIALS D’OSONA.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 392 persones.