QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Formatgeries Montbrú arriba als 25 anys creixent a Moià

Fa uns dies els va visitar el director general de Desenvolupament Rural, Jordi Sala. L’empresa combina l’elaboració artesanal de formatges i mató amb la tecnologia, que els ajuda a transformar fins a 30 tones de llet.

El 9 Nou
19/07/2013

El director general de Desenvolupament Rural de la Generalitat, Jordi Sala, va visitar l’empresa Formatgeries Montbrú, SA, beneficiària dels ajuts Leader, de Moià. Sala va visitar les instal·lacions de Montbrú, en una nau de 1.300 metres quadrats, i va poder veure tot el seguiment que fa la llet des que arriba fins a la transformació en formatge.

L’empresa ha sabut combinar l’elaboració artesanal de formatges i mató amb la tecnologia, que els ajuda a transformar fins a 30 tones de llet. Segons va explicar Pere Antúnez, iniciador del negoci ara fa 25 anys, “des de sempre hem buscat com a clients els llocs més propers, però no descartem arribar a altres països”.

L’origen de l’empresa és Queserías del Ampurdán, SA, de Corçà. Antúnez, que ja elaborava formatges a Moià des de finals dels anys 80, va adquirir l’empresa gironina l’any 2001, en un moment en què aquesta es trobava en situació de pèrdues econòmiques. Amb l’adquisició, el 2002 es va canviar també el nom de l’empresa.

L’any 2009 es traslladen a Moià i impulsen la producció. Des del 2010 l’empresa és beneficiària dels ajuts Leader, cofinançats per fons europeus i el DAAR, i la cloenda de l’escola d’estiu per a persones emprenedores en la qual col·labora l’empresa va ser el que va motivar la presència de Sala.

Sala feia “una valoració molt positiva de la feina d’aquesta empresa, que es nota que són gent que tenen clar el que volen fer. El seu no és un sector nou, però hi veig ambició en el projecte i ganes de ser competitius. I això és bo”.

L’empresa té com a filosofia potenciar el producte local, tant pel que fa a la matèria primera com a l’hora de fer la venda. Tenen prioritat les botigues de barri, petits comerços i mercats. L’etiquetatge és en català, i com va dir Antúnez, “per nosaltres Mallorca no és Espanya sinó Països Catalans”.

Es manté lligada al territori patrocinant activitats d’entitats locals i també treballen buscant fons per a diferents ONG, especialment d’ajuda a l’Índia. L’empresa també ha entrat al mercat ecològic amb la producció de dos dels seus formatges de cabra amb aquesta etiqueta.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 370 persones.