La Companyia Cervesera del Montseny, instal·lada a Sant Miquel de Balenyà, ha fet canvis en el seu accionariat. Pablo Vijande, mestre cerveser, i una de les cares visibles de l’empresa, ha deixat la companyia de la qual era soci.
L’empresa, però, ha incorporat un nou soci, i el capital afegit ha de servir per enfortir la producció i el màrqueting. Amb la sortida de Vijande l’empresa també ha contractat com a assessor el mestre cerveser Alex Schmid. Schmid és d’origen alemany i està afincat a Madrid des de fa 22 anys, on regenta la cerveseria Naturbier.
Amb la sortida de Vijande, que s’ha desvinculat del tot de l’empresa, i l’entrada del nou, ara hi ha set socis. El nou soci, de qui no s’ha detallat el nom, passa a tenir un 33% del capital de l’empresa.
D’altra banda, la companyia que va començar a produir cervesa l’any 2007 ha estrenat una nova imatge corporativa. L’etiqueta ha canviat i es fa ara en tres idiomes. Igualment, l’empresa s’ha adscrit al programa Nex Pipe, promogut per les cambres de Comerç, el COPCA (Consorci de Promoció Comercial de Catalunya) i l’ICEX (Instituto Español de Comercio Exterior), per tal de fomentar les exportacions.
En aquests moments, la venda de cervesa als Estats Units, que va començar l’any 2009, representa un 5% de les vendes. La venen en ampolles i en barril.
L’empresa ha implementat aquestes mesures amb l’objectiu d’augmentar la producció, modernitzar les instal·lacions i ser líders en el sector de la cervesa artesana, segons han explicat en una nota. L’empresa va treure el 2010 una nova cervesa ecològica i ha aconseguit alguns premis d’innovació.