QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

La Fira de la Biomassa obre el teló amb les jornades tècniques que se centren en l’objectiu de fer viables els boscos

La tercera Fira de la Biomassa Forestal de Catalunya obria les portes ahir a Vic amb 115 expositors. La majoria d’empreses són catalanes però també hi ha representació d’altres punts de l’estat espanyol.

El 9 Nou
21/02/2014

Més enllà de la part expositiva, un dels espais d’interès van ser les jornades tècniques per a professionals que es van repartir en blocs temàtics.

El primer portava per nom ‘La Biomassa Forestal a Europa’ i en ell es parlava del nou Fòrum Internacional que lidera Martí Boada i que es vol fer un any al nord d’Europa i el següent a Barcelona.

Això podria fer, segons aquest doctor en ciències ambientals, que cada dos anys el sector es traslladés a la capital catalana per tenir més ressò.

De fet, el forum i la Fira de la Biomassa comparteixen objectiu que és fer econòmicament viables els boscos i donar sortides professionals a la gent del territori. Martí Boada

A Catalunya, la biomassa és una font d’energia encara en expansió malgrat que la superfície forestal del país és de 2 milions d’hectàrees. El seu aprofitament energètic, a més, posa en valor les tasques de conservació dels entorns forestals i té un balanç neutre d’emissions de diòxid de Carboni.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 345 persones.