La Unió de Botiguers de Ripoll (UBR) ha renovat completament la junta i Josep Maria Moreno n’és el nou president, en substitució d’Àngel Muñoz, que ho ha estat en els darrers quatre anys. El principal objectiu que es marquen és evitar que la gent del poble marxi a comprar a fora “sense provar de fer-ho a Ripoll”. Actualment la UBR són un centenar de socis.
En la presentació de la nova junta, Moreno va reconèixer que aconseguir que els ripollesos comprin a Ripoll “no serà fàcil, però estudiarem maneres per aconseguir-ho”. El nou president assegurava que “els mateixos preus i les mateixes coses també es poden trobar a Ripoll”. L’obertura del desdoblament de la C-17 ha comportat avantatges però pels botiguers ha tingut efectes negatius, ja que Vic i el seu centre comercial està ara a 20 minuts. Moreno, però, també deia que “internet ens fa molt mal”.
Un altre problema amb què es trobaran els comerciants de Ripoll en els propers anys és el relleu generacional, “perquè molts propietaris estan a punt de jubilar-se i veurem què passarà”. Els botiguers també tenen debat entorn als horaris i si val la pena obrir els festius. “En aquest cas hem de buscar la unió de tots els comerciants i decidir-ho, perquè no pot ser que tothom faci la seva sense donar una imatge d’unitat”, va dir Moreno. La tècnica en comerç de la UIER, Roser Ortés, va dir que un estudi va demostrar que la mitjana de l’horari de les botigues de Ripoll en el moment que estan totes obertes és de dues hores al matí i una i mitja a la tarda.
Per tot plegat, la nova junta vol involucrar tant a clients com a botigues obrint un compte de Facebook i de correu per adreçar-hi queixes i clients. La resta de la nova junta està formada per Anna I. Flores (sotspresidenta), Carme Bautista (secretària), Laura Moreno (tresorera), i Maria Campà, Angi Rodrigo i Roser Salamó, que actuen de vocals.