Al Ripollès només hi ha ara 11 vehicles elèctrics del total de 21.525 que hi circulen. Això representa només un 0,05% del total. Una xifra poc elevada, segons explica l’informe del Pla de Mobilitat Elèctrica que es va presentar al darrer Consell d’Alcaldes. La previsió, però, és que aquesta xifra creixi en els propers vuit anys, fins al 2026, i s’arribi a 37 vehicles elèctrics de residents i fins a 80 sumant-hi els forasters que circulin per la comarca.
Amb aquesta previsió s’han previst futurs punts de recàrrega (vegeu article adjunt). Actualment hi ha a la comarca tres punts de recàrrega semiràpida identificats, un a Ripoll, un altre a Sant Joan de les Abadesses i un que és privat. Hi ha també 11 punts de càrrega lenta repartits per la comarca. L’estudi l’ha encarregat l’Associació Leader Ripollès Ges Bisaura i l’Agència de Desenvolupament del Ripollès a l’enginyer industrial de l’Associació Catalana Promotora del Vehicle Elèctric Volt-Tour Patrick Renau. Amb l’estudi a la mà, cada ajuntament haurà de desenvolupar la seva xarxa de recàrrega.
Futurs punts de recàrrega
L’estudi de la mobilitat elèctrica al Ripollès proposa l’augment de diferents punts de recàrrega en dos períodes. Del 2018 al 2022 es preveuen 14 estacions de recàrrega semiràpida, de les quals 5 seran de recàrrega lenta per a vehicles elèctrics lleugers, i 10 estacions de recàrrega ràpida. En el període del 2022 al 2026 es preveuen 10 estacions de recàrrega semiràpida addicionals a les ja existents i una de lenta. De càrrega ràpida se’n preveuen 14 més.
Aquesta previsió s’ha fet tenint en compte els vehicles de residents, de segones residències o vinculats al turisme a la comarca. Els que es posaran de recàrrega lenta estaran vinculats a estacions de tren i equipaments; els de càrrega semiràpida es vinculen als nuclis urbans, i els de càrrega ràpida, a les xarxes viàries.
{{ comment.text }}