Els canvis que planteja la nova PAC, que ha d’entrar en vigor l’any 2014, centraven ahir les ponències que organitzava el sindicat agrari JARC en la segona jornada tècnica del Mercat del Ram. José Luís Miguel, secretari tècnic de la coordinadora d’organitzacions d’agricultors i ramaders, mostrava els seus recels sobre la modificació en les subvencions. El criteri que s’utilitzava fins ara, el pagament únic en funció dels drets històrics, se substituirà per ajudes directes, tal com explicava el tècnic de JARC a Vic, Eduard Gallifa.
Paral·lelament, en un altre espai del Sucre, la sala Sert, Jorge Donate, del departament tècnic d’Animal Health, parlava de la bioseguretat en les explotacions lleteres. Aquesta xerrada l’organitzava Unió de Pagesos. Les jornades tècniques del mercat del Ram continuen avui, amb el curs d’horticultura ecològica a la Fundació Areté, a Tona.
Demà, un altre cop al Sucre, hi haurà un apartat específic dedicat a la cunicultura, a més de tres conferències centrades en el consum i la producció energètica al món local i una altra sobre els mercats de proximitat com a alternativa de negoci per als pagesos.