QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Les mobilitzacions de la pagesia arriben aquest dimarts a Osona

Hi ha una convocatòria de tractors per tallar l’Eix i la C-17 a Gurb

El 9 Nou
06/02/2024
Vic/Ripoll

El malestar de la pagesia euro-pea amb les polítiques europees que s’ha materialitzat amb grans mobilitzacions a països com Alemanya i França en les darreres setmanes s’està estenent com una taca d’oli i per aquest dimarts diferents organitzacions del sector primari estan convocant mobi-litzacions a diferents punts del principat.

Una d’aquestes començarà a les 9 del matí a Vic, al recinte firal del Sucre, on hi ha els serveis territori-als del Departament d’Acció Climàtica, per entregar-hi les seves demandes, i des d’allà continuarà amb dues colum-nes de tractors que acabaran coincidint en un mateix punt de la confluència de l’Eix Transversal (C-25) i la C-17, una en cada sentit, davant la planta de Gepork, al polígon la Ronda de Gurb, per tallar la via.

Una columna hi accedirà en sentit Ripoll/Girona des de la carretera de Prats i l’altra, en sentit Barcelona/Lleida, des de Chocovic. Unió de Pagesos emetia la setmana passada un comuni-cat anunciant mobilitzacions a Catalunya el 13 de febrer i el dia 21 a Madrid, per exigir mesures per la greu situació de la pagesia davant de costos desmesurats i efectes de la sequera.

Per la seva banda, el col·lectiu Ramaderes de Catalunya ha fet públic un extens manifest que demana un canvi de model productiu “que ara mateix està basat en l’agroindústria” i que es trans-formi “en quelcom adaptat a la proximitat, als circuits curts, a un model agroecològic que tingui un impacte mediambi-ental positiu”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 206 persones.