QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Liquats Vegetals es queda la marca Almendrola i obté una nova patent

L’empresa de begudes amb soja, arròs i civada de Viladrau exporta un 20% de la producció.

El 9 Nou
29/03/2012

Liquats Vegetals de Viladrau s’ha quedat fa uns dies la marca de llet d’ametlles Almendrola. Aquesta marca la tenia l’empresa Viar, amb la qual Liquats ja treballava. El fundador i director general de l’empresa, Josep M. Erra, explica com des de Liquats es va desenvolupar un sistema de fabricació per a l’ametlla i sobretot per fer-ne d’ecològica que ara ha estat acceptat per la Unió Europea com una patent nova.

Això obre les portes a comercialitzar aquesta patent, que serveix igualment per a la manipulació de qualsevol fruit sec més enllà de l’ametlla. “El nostre és un sistema eficient i barat”, explica mentre afegeix que en el cas de la llet d’ametlla tant ecològica com convencional la diferència es nota perquè “té un color molt més blanc que amb altres sistemes”. L’empresa comercialitzarà els productes amb ametlla a través de la marca Almendrola i Monsoy, la seva marca biològica.

I és que Liquats Vegetals és una empresa de begudes i batuts fets amb arròs, soja i civada “i a partir d’ara també amb ametlla” a través de les marques Yosoy (de producció convencional), Monsoy (ecològica per a comerços dietistes) i Vegliq (línia que es ven a les grans superfícies). L’empresa es va crear fa 21 anys, quan Erra, que dirigia l’empresa familiar Letel (ara desapareguda), va optar per buscar un producte que “ens permetés posicionar-nos, perquè veia a venir que la globalització ens portaria a una crisi com aquesta”, explica.

En el sector de begudes de soja, l’empresa és pionera i actualment exporta un 20% del total de la producció. Ara bé “del producte ecològic en venem a fora un 60%, sobretot a Itàlia, on, per exemple, en soja ecològica som líders”. L’empresa està venent darrerament a diversos llocs turístics del món “per als turistes que probablement hi van des d’aquí i que a vegades no hi troben el producte”.

Igualment l’empresa fabrica per a una marca israeliana que porta el segell Kosher (obliga a no barrejar aliment vegetal amb animal) i ecològic. Erra assegura que potser vendrien més “amb menys traves administratives” i explica que tenen com a objectiu créixer a l’Estat “perquè és un mercat encara molt verd”.

Pel que fa als preus dels productes, Erra és clar: “Al principi les inversions són més grans i la investigació és constant, però tenint en compte que el nostre és un producte sense additius, i amb una aigua de molta qualitat com la de Viladrau, al final el preu no té per què ser alt·. Assegura que és aquest producte el màxim de natural, sense sucres ni aromes, el que els ha donat l’èxit al mercat i que fa que creixin amb una clientela fidel.

Per Erra, l’important és mantenir el projecte que va començar fa 23 anys i que encara “no he aconseguit del tot”, però assegura que el més important és “rebre missatges de gent que gasta els nostres productes perquè els hi van bé per a la salut”.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 435 persones.