La llet de cooperatives catalanes Llet Nostra ha augmentat durant el 2011 la seva facturació amb 21,6 milions d’euros, un 4,85% més que l’any anterior. El gruix de les vendes correspon a la llet en brik, que ha crescut un 5,35%, mentre que la novetat és que comença a notar-se l’entrada progressiva que la marca està fent des de l’estiu passat al mercat del fred, amb 15 productes de postres i iogurts, que ha suposat un 1,85% de la facturació (1,3 MEUR), durant el segon semestre de l’any.
El 90,8% de la llet que s’ha recollit, envasat i comercialitzat ha estat en format brik, mentre que la resta correspon a la llet en ampolla, el batut de xocolata i, per primer cop, la llet que es fa servir per elaborar els nous postres i iogurts de la marca.
Segons la cooperativa, l’objectiu de la marca és créixer “tant en facturació com en segments de mercat tant en llet com en els seus derivats per tal d’ampliar els eixos d’expansió empresarial”. Un cop consolidat el creixement en llet, a partir d’ara la cooperativa es decantarà cada cop més pels seus nous segments de negoci en consonància amb les noves tendències de consum per donar més opcions a la sortida de llet de les explotacions.
D’altra banda, segons destaca, la marca aglutina el 30% del sector i el 25% de la llet que es produeix a Catalunya. Formen part del projecte la Lletera de Campllong, Ramaders del Baix Empordà, Cadí, Lletera de Mollerussa i comarca, Agropecuària del Vallfogona del Ripollès i Grup Lleter de Banyoles.