Nota de premsa de Llet Nostra
Llet Nostra tanca el 2010 amb un 7% més de litres comercialitzats i un increment del 2,5% en la facturació, convertint-se en la tercera marca de llet a Catalunya
● La marca, que aplega 225 explotacions de diferents cooperatives catalanes, manté un ritme sostingut de creixement des dels seus inicis, el 2003.
● L’increment de vendes respecte al 2009, que confirma la bona acceptació de la marca entre la població, ha permès restar impacte al descens del preu de la llet del mercat.
● Amb una quota de mercat superior a l’11%, a menys de dos punts percentuals del líder, Llet Nostra es converteix per primer cop en la tercera marca a Catalunya i la primera fora de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
Llet Nostra, la llet de cooperatives catalanes, ha mantingut durant el 2010 la línia de creixement sostingut dels darrers anys, malgrat la tendència a la baixa que viu el sector ramader –ara, accentuada per la crisi-, el descens continuat del preu de la llet al mercat i, també, la caiguda del seu consum.
L’any passat, Llet Nostra va envasar i comercialitzar 30 milions 829 mil litres de llet, un 7,09% més que al 2009. En xifres absolutes, això és un increment de més de 2 mil.lions de litres anuals. Aquesta dada confirma que, malgrat les dificultats de l’entorn, la marca catalana s’ha esforçat per no parar de créixer i, així, continuar donant resposta a un projecte conjunt dels ramaders catalans a favor de la preservació futura del sector.
La marca ha tingut una mitjana de creixement en litres de llet envasada del 7% els últims 4 anys
Llet Nostra va sortir al mercat al 2003 amb una producció de 3 milions 260 mil litres. El període de màxim creixement va ser del 2004 al 2005 quan la producció es va doblar fins a superar els 18 milions de litres de llet a l’any, coincidint amb la inauguració de la planta de producció de Vic, una de les més innovadores de Catalunya i de l’estat espanyol.
En 7 anys d’estar al mercat, Llet Nostra, la llet de cooperatives catalanes, ha multiplicat en més d’un 300 per cent la seva penetració al mercat, donant resposta, d’aquesta manera, a l’increment de consum que ha experimentat la marca. La mitjana de creixement en litres comercialitzats durant els darrers 4 anys del 7%.
Per primer cop, Llet Nostra ha assolit la tercera posició del rànquing en brik al conjunt de Catalunya i la primera fora de l’àrea metropolitana de Barcelona, segons dades del 2010 de l’empresa Nielsen. La quota de mercat en vendes és, en aquests moments, de l’11,27%, a menys de dos punts del líder.
La facturació del 2010 supera els 20 milions i mig d’euros
Llet Nostra va facturar al llarg del 2010 un total de 20,6 milions d’euros, un 2,45% més que al mateix període de l’any anterior. Al 2009, l’empresa va tancar l’exercici, un cop revisats i descomptats els paràmetres de deflació anual del producte al mercat, amb una xifra definitiva de 20,1 milions d’euros.
Pel que fa al 2010, la llet de cooperatives catalanes ha pogut tornar a tancar l’any en positiu, malgrat el descens al voltant d’un 6% en el preu de la llet al mercat. Aquest diferencial s’ha pogut compensar amb un increment de vendes gràcies a la bona resposta dels consumidors, cosa que ha permès complir amb el principal objectiu de Llet Nostra: assegurar la sortida de llet de les cooperatives que formen part del projecte.
· Sobre Llet Nostra
Llet Nostra, la marca propietat de cooperatives catalanes, és un projecte nascut el juny de 2003 amb l’objectiu de donar sortida a la llet dels ramaders de 225 explotacions catalans i, així, garantir el futur del sector. Aglutina el 30% dels ramaders catalans i el 25% de la llet que es produeix al país.
Llet Nostra és un projecte comercial a favor d’un sector lacti competitiu, eficaç i referent de qualitat, que busca satisfer la demanda d’un segment del mercat que reclama consumir productes de proximitat i autòctons que reverteixin a casa nostra.
Llet Nostra, el primer projecte de llet envasada nascut, pensat i adreçat exclusivament al mercat català, té actualment un 11% de quota de mercat en brik, a menys de dos punts percentuals del líder, segons Nielsen.
La llet que comercialitza la marca catalana es produeix a una planta situada a Vic de 4.000 metres quadrats que compta amb una plantilla de més de 40 treballadors.
Els seus principals valors són origen, qualitat, traçabilitat, implicació i participació en tot el procés i, alhora, compromís amb el sector ramader, els consumidors i el territori, amb la generació d’activitat econòmica.
Formen part de Llet Nostra: Lletera de Campllong, Ramaders del Baix Empordà, Cadí, Lletera de Mollerussa i comarca, Agropecuària de Vallfogona del Ripollès i Grup Lleter de Banyoles.