L’empresa de serralleria Plàcid Ferrer, de Vic, ha començat a comercialitzar sota la marca Click & Go un sistema hidràulic que permet aparcar els vaixells al port sense que hagin d’estar sempre en remull. Un sistema semblant ja existia, almenys com a estructura, però el seu manteniment i funcionament s’havia de fer amb l’ajuda de submarinistes dins l’aigua.
Amb l’ideat per l’empresa osonenca això no cal i a més és un elevador fàcilment transportable, amb uns boles inflables que poden suportar des de 1.000 fins a 3.500 quilos i també des de fora l’aigua.
L’empresa, segons ha explicat Plàcid Ferrer, hi ha invertit uns 500.000 euros i ja l’ha provat al port de Roses. La presentació es farà a autoritats polítiques i portuàries el 15 de juliol i l’empresa, tot i que ara s’ha dedicat al mercat català, té intenció d’exportar-lo.
“En aquest moment estem fent més pedagogia del projecte tant en administracions com en clubs nàutics i preveiem el creixement en forma de taca d’oli”, explica Antoni Bachiller, responsable de comunicació de l’empresa.
L’empresa ha estat dos anys treballant en aquesta idea sorgida “de la necessitat”.
· Prement un botó a distància
El sistema ideat per Plàcid Ferrer permet que una sola persona pugui aparcar el vaixell prement un botó i fer-ho a distància. La plataforma, que té les mides adequades a cada embarcació, s’eleva un cop el vaixell és dins el seu perímetre i el deixa a l’alçada de la vorera del port. Aquesta elevació es fa de manera automàtica.
L’elevador pot suportar vaixells de fins a 10 tones i permet que s’eliminin els clàssics amarratges. Fins i tot l’equilibrat de l’estructura es pot fer des de fora de l’aigua.