Aquesta associació, en la qual participaven 50 empreses i entitats empresarials i universitàries, es va crear fa dos anys i havia de ser el clúster de la metal·lúrgia a la Catalunya septentrional –Osona i el Ripollès, però també totes les comarques gironines.
El Ministeri d’Indústria va atorgar a aquesta Agrupació d’Empreses Innovadores (AEI) uns 40.000 euros l’any 2007, previ a la seva constitució per engegar projectes de recerca. Aquests ajuts són per llei, i segons ha explicat l’actual president de l’entitat, Oriol Guixà, “només per fer un estudi sobre un projecte, però el desenvolupament no té finançament”.
Durant aquest temps s’han fet diverses accions, com un projecte per fer un mapa de la mecatrònica.
Per Guixà, aquests ajuts no tenen gaire sentit en un sector “tan fort com el del metall”. Cada empresa, explica, ja té recursos per fer estudis, “el problema és desenvolupar un projecte”.
A més, hi ha molta diversitat d’empreses dins el sector, estan molt associades amb altres entitats, i el que podia proporcionar els ajuts ja es fa des de cada empresa, “com fer promoció conjunta en fires”.
L’assemblea de dilluns va ser per ratificar-ho en un marc d’absoluta normalitat.