QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Quatre empreses de Torelló s’acullen a un pla per obrir mercats exteriors

Durant cinc mesos se’ls farà un seguiment per explorar potencial exportador. El primer cicle arrrenca amb quatre empreses, però l’objectiu és incorporar-n’hi més. El pla té un pressupost de 38.000 euros, aportats entre l’Ajuntament i la Diputació. Les empreses n’hi posen 500.

El 9 Nou
30/07/2013

Quatre empreses de Torelló encetaran a partir del setembre el Programa d’Acompanyament a la Internacionalització convocat pel Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, que dimarts va celebrar una primera jornada de treball.

Durant cinc mesos, aquestes empreses es distribuiran la tutela de tres empresaris de la SECOT, entitat que agrupa voluntariat sènior per a l’assessorament a empreses, i dos tècnics en comerç que analitzaran el seu potencial exportador, els possibles mercats i els ajudaran a aconseguir els seus primers contactes internacionals.

Hi ha hagut una primera fase oberta per seleccionar els candidats i, de moment, s’arrenca amb quatre, tot i que “la intenció és que tingui continuïtat amb noves empreses un cop acabat aquest primer cicle”, segons Manel Romans, des d’aquesta setmana president del Consorci i regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Torelló.

Per posar en marxa el programa s’han fet una seixantena de visites a empreses.

El programa té un pressupost de 38.000 euros, 20.000 de l’Ajuntament i 18.000 de la Diputació.

Les empreses hi aporten 500 euros.

Les que s’han acollit a aquesta primera convocatòria són Krampak, Procesos y Soluciones, Terrés i Fill i Vidres Mora/Muboon.

En aquest últim cas ja hi ha una primera experiència en exportació, però per a la resta serà una manera d’explorar nous mercats on poder créixer, també davant la davallada de la demanda interna.

És el que comentaven dimarts Josep Solà, de Procesos y Soluciones, i Carme Arcarons, de Terrés i Fill, vinculades al sector metal·lúrgic i d’estampació de metalls i que destacaven, com a valor afegit, “poder produir i servir productes a mida per al client”.

En el primer cas, amb el lliurament “claus en mà” de dipòsits per a grups hidràulics, i en el segon, “oferint estampacions per a edicions limitades”.

Pel que fa a Vidres Mora, el seu responsable, Jordi Mora, destacava com a tret diferencial la comercialització d’un producte propi que podria tenir bona entrada al mercat francès, on l’empresa torellonenca ja s’està introduint en aquests moments .

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 386 persones.