Tot i així, el jurat valora l’ interès de bona part dels projectes que van concursar. En total es van presentar 10 treballs que proposaven diverses activitats empresarials sobre el món de la comunicació, la major part de les quals estaven relacionades amb les noves tecnologies, tot i que n’hi havia que aprofundien en la millora del negoci de la premsa a partir de fer ofertes als seus clients.
Prosa va convocar aquest primer concurs en un moment en què el sector de la comunicació viu importants canvis. Els mitjans tradicionals pateixen la crisi econòmica com gairebé tots els sectors. Però en les empreses periodístiques la caiguda d’ingressos és més accentuada perquè la davallada del consum ha frenat de forma important el mercat publicitari.
Al costat d’aquesta crisi conjuntural, els mitjans afronten una crisi estructural, per l’aparició de noves tecnologies i la gratuïtat de molts serveis que es distribueixen per internet.
El periodisme de qualitat, que es dedica a informar, contrastar i interpretar, manté el seu prestigi a escala internacional i, malgrat la crisi, continua demostrant que és indispensable per al funcionament de les societats democràtiques. I el periodisme de proximitat, com el que fan els mitjans de comunicació del grup EL 9 NOU, són cada vegada més necessaris.
Tot i que el premi d’aquesta convocatòria ha quedat desert, Prosa manté el propòsit de fer noves convocatòries del concurs, perquè està convençuda que el talent i la innovació han de permetre dissenyar nous models de negoci en l’àmbit dels mitjans de comunicació.