Taradell disposa, des de principis de maig, d’’El bosc de les fades i els follets’, a la brolla d’El Gurri Xic. Segons Dolors Mas, coordinadora de l’espai, l’entorn està pensat “perquè els infants puguin gaudir d’una fantasia i els adults d’una realitat”.
“L’objectiu és transmetre a la gent la natura que hi ha al bosc: nosaltres necessitem d’ella, però no sempre ens n’adonem”, afegeix Mas, per detallar l’essència del projecte. Els impulsors d’aquest bosc particular tenen clar què persegueixen: “Volem que la gent vingui, es relaxi, prengui contacte amb la naturalesa i senti que hi ha una màgia essencial”.
‘El bosc de les fades i els follets’, localitzat al costat del restaurant El Gurri Xic, va associat a l’Aula d’Entorn Rural, on les escoles porten els nens per veure diferents espècies animals. En aquest sentit, l’entorn permet ampliar un ventall de possibilitats “que entren, no per la vista, com seria el cas dels animals, sinó que es perceben a través de la màgia”.
Aquest espai de Taradell s’havia embrutat al llarg dels anys perquè “no s’hi podia accedir”. Un cop s’ha fet la neteja, a cada arbre s’hi ha col·locat un follet o una fada com a element decoratiu, amb un cartell amb el seu nom i una petita explicació de les seves característiques. El bosc està protegit “perquè no hi hagi la necessitat de tocar, només cal gaudir-ne”. Està obert els cap de setmana i s’hi fan visites guiades.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't