L’empresa Call Center Barcelona Madrid, SL, situada a Centelles, es traslladarà a finals de novembre a una nau dels Hostalets de Balenyà que els permeti créixer. Segons el director general de l’empresa, Konstantin Appelt, “tot i la crisi, hem anat creixent i ara ens cal un espai més gran”. Aquest canvi els permetrà llogar fins a 70 persones més en els propers mesos. Aquest call center treballa molt per a empreses multinacionals i que es dediquen especialment a la venda de productes per telèfon i a serveis tècnics. En aquest sentit, l’empresa ha pactat amb el consistori que les persones que llogui siguin del poble i de l’entorn.
Una condició necessària per aquesta empresa era tenir opció a la fibra òptica, ja que treballa a través del sistema de telefonia IP –la tecnologia que permet integrar a la mateixa xarxa comunicacions de veu, dades i vídeo–. Abans de l’estiu, quan l’Ajuntament estava posant la troncal de la fibra òptica que travessa tot el poble, va arribar la petició d’aquesta empresa. Ramon Roig, regidor d’Hisenda, Comunicació i Noves Tecnologies i Promoció Econòmica de l’Ajuntament, explica que es van posar a treballar perquè es poguessin accelerar els terminis. A Centelles ja tenien fibra òptica però l’espai adequat per créixer “el vam trobar als Hostalets”, afegeix Appelt.