QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Unnim Banc naixerà al juliol

Ho avançava aquest dilluns a la nit l’edició digital de ‘La Vanguardia’ i l’entitat ho acaba de confirmar. La proposta es presentarà a l’assemblea que l’entitat ha de celebrar el proper 28 de juliol a Manlleu. Un pas que entra dins de la lògica i que tanca l’opció de fusió amb altres caixes.

El 9 Nou
21/06/2011

Nota de premsa d’Unnim

“El Consell d’Administració d’Unnim, reunit el dia 20 de juny de 2011, ha aprovat la segregació de l’activitat financera de l’entitat a favor d’Unnim Banc, l’entitat bancària del Grup en procés d’aprovació oficial.

El projecte de segregació es portarà a l’aprovació de l’Assemblea General extraordinària que el Consell ha acordat convocar per al dia 28 de juliol a la seu d’Unnim de la ciutat de Manlleu.

D’aquesta manera, la Caixa d’Estalvis Unió de Caixes de Manlleu, Sabadell i Terrassa cobreix una nova fase del projecte de ancarització, contemplat dins de les alternatives del Pla de Compliment que Unnim va presentar al Banc d’Espanya d’acord amb el Reial Decret Llei sobre el Reforçament del Sistema Financer.

En virtut d’aquesta segregació, Unnim transmetrà els seus actius i passius al banc, i mantindrà a la caixa d’estalvis, com a institució matriu, bàsicament l’Obra Social, determinats actius del patrimoni històric i cultural i la totalitat d’accions d’Unnim Banc.

El Consell d’Administració ja va aprovar en una anterior sessió la creació d’una entitat bancària dins del Grup. Ara s’està en fase de tramitació administrativa, i s’espera properament l’aprovació definitiva i autorització d’Unnim Banc S.A. per part de la Direcció General del Tresor i Política Financera del Ministeri d’Economia i Hisenda.

Cal recordar que, paral·lelament a la constitució del banc, Unnim manté les diferents vies obertes per complir els requeriments de reforçament del capital.”

——————–

Entre altres coses, la bancarització de l’entitat, anunciada com a hipòtesi mesos enrere, és l’única via perquè si es donés el cas, l’Estat, a través del FROB (Fons de Reestructuració Ordenada Bancària) pogués injectar-hi capital si en el procés de captació de nous inversors, també ja com a banc, no s’aconseguissin trobar en l’àmbit privat.

Això continuaria donant per vàlida, per tant, la hipòtesi futurible d’una ‘nacionalització’ parcial i temporal de l’entitat, que no es pot considerar descartada. L’altra opció és trobar inversors privats que cobrissin el capital que s’ha de garantir. En aquest punt, Unnim no dóna encara cap pista, tot i que en l’ordre del dia s’anuncia que hi haurà el necessari “augment de capital”.

El que es descarta, si s’aprova la creació del banc, és l’alternativa d’una aliança amb un grup financer per crear-ne un de nou a través d’un SIP (Sistema Institucional de Protecció) o d’una fusió, o afegir-se a un grup ja existent. Dies enrere, ‘El Periódico’ publicava que Unnim es plantejava sumar-se a la fusió de Cajastur, Caja Extremadura i Caja Cantabria.

Per definició, els bancs són societats anònimes, tenen accionistes i poden cotitzar en borsa, mentre que les caixes són entitats sense ànim de lucre que depenen d’administracions públiques o entitats locals.

La crisi econòmica i financera i les ràtios de màxima exigència que l’Estat va fixar al gener per al manteniment de les caixes va fer pràcticament inviable aquest model en el seu conjunt, amb el que perillarà, també, un dels seus principals valors, com és l’obra social que tan arrelada han tingut fins ara al territori.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 616 persones.