QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Unnim estudia dues vies per recapitalitzar-se i entrar dins dels requisits del pla de viabilitat

Una opció seria una fusió amb una altra entitat financera o sumar-se a una d’existent. L’altra és tirar endavant el procés de bancarització, que permetria l’entrada de capital privat i acollir-se a més recursos FROB (Fons de Reestructuració Ordenada Bancària).


El 9 Nou
29/03/2011

Nota de premsa d’Unnim

“Aquest dilluns s’ha reunit el Consell d’Administració d’ Unnim i ha acordat presentar, al Banc d’Espanya, dues opcions diferents per tal de recapitalitzar-se i complir, així, amb els requeriments establerts en el Decret Llei del Pla de Reforçament Financer.

Les dues alternatives escollides permetran fer front a les exigències de capitalització i conservar els principals trets identificatius que defineixen, actualment, Unnim.

El pla previst per Unnim contempla, en primer terme, la possibilitat de dur a terme una aliança que permeti fer una operació de caràcter corporatiu, amb un grup financer, consistent en la creació d’un de nou, a través d’un SIP o d’una fusió, o afegir-se a un d’existent, amb l’objectiu de guanyar en dimensió i eficiència.

L’altra alternativa que planteja l’entitat consisteix en consolidar el seu projecte de bancarització, segons el qual Unnim crearia un banc al qual s’aportaria el negoci financer i la totalitat dels seus actius i passius.

Aquesta entitat bancària permetria instrumentalitzar diferents opcions de capitalització incloent, entre d’altres, l’entrada al capital d’inversors privats i, si s’escau, del FROB 3, en els terminis previstos en el Reial Decret Llei.

· Anàlisi de les possibles alternatives

S’obre, ara, un període en què Unnim estudiarà les diferents alternatives que té sobre la taula, especialment pel que fa a l’anàlisi de les opcions d’integració en un grup financer ja existent.

L’objectiu de l’entitat, en aquest procés, és assegurar en tot moment el respecte pels valors de proximitat i territorialitat que sempre ha defensat, així com triar la millor opció de cara al seu equip humà i consolidar la tasca de l’Obra Social que seguirà duent a terme.

Paral·lelament, Unnim continua avançant, amb un excel·lent ritme, en el seu Pla d’Integració de la fusió. Actualment, la reducció de la xarxa comercial s’ha acomplert en un 80% i la reestructuració de la plantilla s’ha situat, ja, en el 50% de les xifres previstes.

L’objectiu amb què treballa l’entitat és que tant aquesta reestructuració com la integració tecnològica, que han de permetre importants economies d’escala i millores d’eficiència, quedin completades en gran mesura en aquest 2011.

· Es fa efectiu el relleu a la cúpula directiva

D’altra banda, des d’aquest dilluns 28 de març, dins de les dates previstes inicialment, i tal com estableix el Protocol de fusió, Salvador Soley finalitzarà elmandat de president, i Enric Mata deixarà la direcció general amb motiu de la seva jubilació.

A partir d’aquesta data entren en vigor els nomenaments de Jaume Ribera i Jordi Mestre com a president i director general, respectivament. Els nous càrrecs s’hauran de ratificar durant l’Assemblea General de l’entitat que es durà a terme properament.”

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 392 persones.