QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Unnim farà públics els sous dels seus directius aquest divendres

El Banc d’Espanya exigeix a les caixes i entitats bancàries que han rebut ajudes públiques a donar la informació detallada i individual abans d’acabar l’any.


El 9 Nou
30/12/2011

Unnim, CatalunyaCaixa i el Banc Mare Nostrum (integrada per les caixes Penedès, Murcia, Granada i Sa Nostre) estan ultimant els detalls per fer públics aquest divendres les retribucions individuals dels seus equips directius. És l’exigència que el Banc d’Espanya ha fet a les set entitats espanyoles que han rebut ajudes públiques del Fons de Reordenació Ordenada Bancària (FROB) i entre les quals hi ha també Novacaixagalicia, Bankia, Banca Cívica i Caja España-Duero. En la majoria dels casos, les entitats preveuen difondre les dades a través de la seva pàgina web, segons han explicat fonts consultades. Algun dels directius es podria acollir a la llei de Protecció de Dades per no difondre els seu salari.

Malgrat que el termini requerit pel Banc d’Espanya expira aquest dissabte 31 de desembre, la voluntat de les entitats és fer pública la informació en dia laborable, per tant aquest divendres. Unnim preveu oferir la informació cap a primera hora de la tarda, però d’altres, com CatalunyaCaixa, preveuen donar a conèixer les xifres a partir de les sis de la tarda un cop estiguin tancats els mercats de valors.

La voluntat del Banc d’Espanya és promoure la transparència d’un sector que els últims mesos s’ha vist esquitxat pels casos d’indemnitzacions milionàries i fons de pensió sobredimensionats de directius. És el cas de Caixa Penedès, NovaCaixaGalícia o la CAM. Uns fets que estan sent investigats per la Fiscalia que hi veu indicis de delicte.

Precisament en el seu requeriment per escrit, el Banc d’Espanya indica específicament a les entitats que han rebut ajudes públiques que no poden difondre les remuneracions de forma conjunta per tot l’equip directiu, sinó que s’han de donar les xifres individuals de cada un.

Es podria donar el cas però, que algun d’aquests directius s’acollís de forma individual a la llei de Protecció de Dades per evitar difondre el seu salari. En cas que sigui així però, també s’haurà d’especificar quins directius concrets han decidit acollir-s’hi.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 490 persones.