QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Vic commemora el Dia Internacional de la Dona Rural amb una jornada al Sucre

L’Ajuntament de Vic, l’Institut Català de les dones i el Departament d’Agricultura van ser els organitzadors de la celebració que es va fer ahir.

El 9 Nou
18/10/2013

La jornada va comptar amb una xerrada inaugural a càrrec de Rosa March, empresària ramadera d’oví a Rupit i Pruit. March va explicar com ha canviat el paper de la dona rural en els últims 30 anys i va destacar la formació que ha rebut per tirar endavant nous projectes, respectant sempre les tradicions de pagès.

Rosa March va destacar el caràcter emprenedor que sempre ha tingut la dona de pagès i va posar com a exemple la venda de productes de proximitat que fa segles que es fa als mercats.

La jornada va comptar també amb una taula rodona on algunes dones empresàries rurals van explicar les seves experiències i també van donar la seva visió sobre el sector. És el cas de Maria Carme Barcons, gerent de pinsos Sanky de Gurb i Maria Parramon, empresària d’Essència rural, un projecte que comparteix amb dues sòcies més de turisme rural per mantenir la filosofia d’ensenyar el món de pagès. Un dels punts d’acord entre les participants va ser la necessitat de millorar els tràmits administratius i d’impulsar internet per aconseguir-ho.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 393 persones.