QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El bisbat de Vic tanca l’exercici del 2012 amb un dèficit de 233.000 euros

Els ingressos han estat d’11,3 milions d’euros i les despeses, d’11,5 milions d’euros. Tots dos s’han reduït lleugerament respecte a l’any anterior, quan el resultat va ser de 134.000 euros negatius, mentre que el 2010 les pèrdues havien estat de gairebé 709.000 euros.

El 9 Nou
15/11/2013

Els superàvits obtinguts entre els exercicis de 2003 i 2007 permeten a la diòcesi assumir ara els saldos negatius. Més de tres quartes parts dels ingressos provenen dels fidels, que van aportar més de 6’6 milions en les col·lectes, donatius i subscripcions i pel pagament de serveis. A través de la conferència episcopal espanyola, el bisbat de Vic va obtenir dos milions d’euros provinents de la creueta de la declaració de la renda.

Tot i que les aportacions directes dels feligresos han baixat respecte a l’any anterior, ha pujat la recaptació en campanyes específiques, com les que destinen els diners a Càritas, que han recollit 1 milió i mig d’euros. El bisbe, Romà Casanova, agraïa ahir durant la presentació dels resultats la generositat en temps de crisi.

Pel que fa als 11,5 milions de despeses, la major part, gairebé 8 milions, són per al funcionament i les activitats dels equipaments i les entitats diocesans, i 2,8 milions d’euros corresponen a les retribucions tant dels preveres com dels seglars que treballen al bisbat.

Un 15% dels recursos s’ha destinat a la rehabilitació i la conservació d’edificis. D’altra banda, els convenis amb les administracions públiques i entitats privades han permès fer obres a la Catedral de Vic, a la Seu de Manresa, al Monestir de Santa Maria de Ripoll i a les esglésies del programa Romànic Obert.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 368 persones.