EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El CAP del Remei de Vic posa en marxa Canal Pacient per poder fer consultes des de casa

És una iniciativa pionera a Catalunya i l’Estat per evitar desplaçaments i cues innecessàries

El 9 Nou
10/10/2012

Des de fa dos mesos, el CAP del Remei de Vic ha estat provant una nova iniciativa amb pacients seleccionats: Canal Pacient, una pàgina web portal.eapvic.org/capac amb l’objectiu que els usuaris s’estalviïn desplaçaments i cues per tramitar qüestions burocràtiques relacionades amb la salut, des de baixes laborals, receptes electròniques, resultats d’anàlisis i, fins i tot, consultar algun problema de salut puntual. La setmana passada, el servei es va obrir definitivament a tots els usuaris del CAP del Remei. Segons el director del centre, Jordi Casanovas, aquesta iniciativa és pionera a Catalunya, “i molt probablement a tot l’Estat”.

Amb Canal Pacient, l’usuari té contacte directe amb el seu metge de capçalera sense sortir de casa. Casanovas reconeix que, per exemple, moltes de les visites que es fan als CAP són per consultar dubtes sobre la medicació. Si el pacient s’inscriu a la web, pot fer la consulta directament amb el seu metge, o si no hi és en aquell moment pot deixar avís que li truqui a casa. Demanar hora de visita o apuntar-se als cursos i tallers de grup també es pot fer des de casa si el pacient s’ha donat d’alta del servei.
El sistema dóna la possibilitat al pacient de poder-se imprimir tots els documents que necessiti. Per exemple, els informes de les baixes laborals llargues, que s’han d’anar a buscar periòdicament al CAP. També es poden imprimir els carnets de vacunes o els resultats de les tres últimes anàlisis que se li han fet al centre. El pacient, doncs, pot fer un exhautiu seguiment de la seva salut sense moure’s de casa.

Per Casanovas, una de les prestacions més importants que ofereix Canal Pacient és la possibilitat d’imprimir la famosa recepta electrònica, amb totes les dades modificades que calguin. El sistema, a més, avisa quan caduca la recepta.

Tots els usuaris del CAP del Remei es poden inscriure a Canal Pacient seguint les indicacions que s’ofereixen. En cas de gent gran amb un estat de salut molt delicat, es pot delegar a un familiar. Casanovas insisteix que totes les consultes que facin els metges i infermeres per Canal Pacient queden registrades a la seva agenda professional, és a dir, que compten com una tasca més de totes les que fa. Per ara, els usuaris tenen limitades les consultes per la web a una per dia.

Màxima cura en la seguretat i privacitat del sistema

El director del CAP del Remei reconeix que la posada en marxa del Canal Pacient va tenir dos handicaps inicials. El primer, un cert recel dels professionals, que ja ha estat superat. El segon i més important, com aconseguir que el sistema garanteixi una seguretat total i que, a més, es pugui respectar la privacitat i confidencialitat dels pacients. La llei de protecció de dades és especialment escrupolosa en els temes de salut. A través de Canal Pacient, per exemple, cada usuari pot consultar les dades principals de la seva història clínica. Casanovas explica que abans de posar en marxa la web van sol·licitar un informe d’un bufet d’advocats. “La pàgina és suficientment segura”, diu Casanovas. Per inscriure’s, l’usuari ha de firmar el consentiment d’alta i portar-lo personalment al CAP. I el PIN d’accés és immodificable. Si es perd o s’oblida, cal anar al CAP perquè en generin un altre.

Casanovas diu que s’ha intentat utilitzar un llenguatge comprensible pel pacient. Els responsables del CAP tenen la intenció d’explicar el funcionament de Canal Pacient a diversos congressos mèdics.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 856 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't