EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El Consell d’Alcaldes d’Osona avala una gestió indirecta dels residus però augmentar-ne el control

Aproven les conclusions de l’informe sobre el nou model quan finalitzi l’empresa mixta actual

L’informe previ per a la determinació del nou model de gestió del servei comarcal de recollida de residus, neteja viària i deixalleria d’Osona conclou que la millor opció, un cop finalitzi l’empresa mixta Recollida de Residus d’Osona el proper mes d’abril, és la gestió indirecta però augmentant-ne el control per part de l’administració. El Consell d’Alcaldes i Alcaldesses d’Osona va avalar l’informe amb 22 vots favorables i 17 abstencions en el ple d’aquest dimecres, una decisió que haurà de ratificar d’aquí a quinze dies un ple extraordinari del Consell Comarcal per engegar tot el procés necessari per fer el canvi. Fins que s’hagi liquidat l’empresa mixta i s’hagi fet el concurs pertinent, pel qual ja s’està treballant en el plec de clàusules, es continuarà prestant el servei als municipis com fins ara.
El document en el qual s’ha treballat el darrer any diu que un dels objectius principals del futur model ha de ser millorar els resultats ambientals i incrementar els sistemes de recollida més eficients, com el porta a porta que molts ajuntaments ja han manifestat que volen implantar. Aquest fet comportaria que hi hagi d’haver un augment de personal, de 76 a 108 llocs de treball. També es planteja la renovació de vehicles i equipaments, un fet que suposaria una inversió de 7,7 milions d’euros. A l’informe també hi consta que caldria poder adaptar la recollida a les noves necessitats que sorgeixin i augmentar el control i la supervisió de tot plegat.
Alguns d’aquests plantejaments, com l’augment de personal o les infraestructures i canvis tecnològics com renovació de la flota, per vehicles més sostenibles mediambientalment, fan que per ara no sigui viable per part del Consell fer-ne la gestió directa, apuntava la vicepresidenta tercera i consellera de Medi Ambient i Sostenibilitat, Margarida Feliu. L’informe aposta la gestió a través d’un contracte de serveis que comporten prestacions directes en favor de la ciutadania i conclou també que cal reforçar l’estructura del Consell Comarcal per controlar i supervisar el servei i fer un contracte del mateix tipus per poder realitzar una auditoria externa. Malgrat que ni Feliu ni el conseller del Cicle de Residus, Albert Castells, no es volien arriscar a posar dates, creuen que “en un any ha de ser possible” el canvi de gestió i si es pot serà abans.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't