El conseller va anunciar que demanarà una reunió la ministra de Foment, Ana Mato, per parlar exclusivament de la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà. I que l’objectiu és aconseguir que dins d’aquest mandat sí que quedin tancats els projectes i estudis previs del desdoblament, i que s’hi comenci a treballar en trams puntuals. Els polítics osonencs van sortir esperançats de la trobada.
Pel que fa a les demandes que estacions que estan fora de Rodalies, com les de Manlleu i Torelló, hi entrin, la Generalitat planteja un canvi de model a dos anys vista. El govern català preveu eliminar el sistema tarifari per corones geogràfiques, i bonificar qui faci més ús del tren. Mentre això no s’apliqui, sí que s’estudiarà un sistema de bonificacions pels viatgers d’entre Manlleu i Ripoll. I hi haurà una redefinició dels horaris per incrementar el nombre de combois que baixen de la part nord de la línia, i que puguin connectar amb els trens que surten de Vic cap a Barcelona. Aquestes dues mesures s’han de concretar abans de Nadal.
La Generalitat també farà costat a Torelló per aconseguir que la màquina de venda de bitllets admeti el pagament en metàl·lic. D’altra banda, durant la trobada amb el conseller, els alcaldes van exposar el mal estat en què es troben algunes estacions, com la de Sant Quirze de Besora, des que s’han quedat sense personal.