El dispositiu que el Servei Català de Trànsit habilita cada cap de setmana des de fa un parell de mesos a la sortida sud de Ripoll, s’ha convertit en un entrebanc per la circulació. Després de posar-se en funcionament com a prova pilot a mitjans de novembre, s’ha establert com a habitual pels diumenges a la tarda.
Els problemes amb els cons, instal·lats per delimitar l’operatiu fan que veïns estiguin a punt de provocar accidents per voler accdeir a trencants i accessos tancats. Els problems però no s’acaben aquí. Per tal que els vehicles tinguin doble carril des de la rotonda de Cal Déu i fins a la C17 ja desdoblada, s’instal·len cons a mig carril que hi ha en direcció nord, per tal d’ampliar la zona de pas dels vehicles que condueixen en direcció sud. Aquesta acció provoca d’una banda que els vehicles que pugen en direcció a Ripoll hagin de fer-ho mig pel voral de la carretera, amb el perill que això suposa sobretot per camions i autocars. Per la seva banda els conductors que baixen per la zona on teòricament hi ha doble carril, segueixen utilitzant el vial que està pintat, desactivant la pretensió de l’operatiu per tal que dos cotxes puguin circular de costat.
Als conductors de Ripoll els segueix sent feixuga aquesta mesura orientada sobretot pels vehicles que utilitzen la carretera com a pas cap als seus destins. Tot i les millores introduïdes després de la prova pilot, es queixen dels inconvenients que els suposa moure’s els diumenges a la tarda.
La regidora de seguretat ciutadana Dolors Vilalta (CiU) va dir que traslladaria les queixes al Servei Català de Trànsit, i tot i reconèixer “l’enrenou” que suposa pels ripollesos aquest dispositiu, també va afirmar que els darrers caps de setmana hi havia hagut menys retencions.
{{ comment.text }}